Provar en ny 3D-version, har flyttat spisen och diskhon samt diskmaskinen.
Vad tror ni ?

• ny3d.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Personligen tycker jag att det är lite synd att ta bort den snygga spiskåpan. Det skulle ju gå att skippa skåpet ovanför spisen. Dessutom skulle jag nog satsat på en 70cm häll när det finns så stora ytor. Genom att byta plats på 60 och 80 skåpen blir ju även det möjligt eller att flytta häll/fläkt. Jag tycker det bara är en fördel om det är ganska nära mellan spis och diskho, dock inte för nära.

PS: Hoppas ni slipper elitseriekvalet! :) DS.

Blev det ingen mer som hade synpunkter på detta :(

A
Kan man ha diskhon under fönstret eller får det inte plats?? Tycker att spisen passar bättre där den hamnade nu. Vi va också inne på att ha ugnen inbyggt i ett högskåp men var tar matosen vägen förutom runt i huset?? Kanske bara hos mig det rinner över i ugnen ibland men...

Hej,
Jag tycker den senaste ritningen verkar jättebra men jag skulle nog också vilja ha diskbänken lite mer åt höger så att den kommer vid fönstret. Samt skippa ett överskåp och sätta en fläktkåpa istället.
Jennie

Problemet med att ha diskhon under fönstret är att det blir för trångt tycker jag.
Fönstret är för långt till höger ( kolla på 2D-bilden)

dalle: Jättejobbigt med hockey nu :(

Det blir mycket bättre med diskho direkt under fönstret för då har du en naturlig plats för diskställ för det som inte går in i diskmaskinen i hörnet under skåpet. Hur hade du tänkt lösa diskställsplaceringen annars?
Annars tycker jag att det börjar se riktigt bra ut. Det här köket skulle jag trivas i .
Bra gjort!

Är huset redan byggt eller är det bara på papper ännu?

Jesca_j skrev:
Är huset redan byggt eller är det bara på papper ännu?
Byggt -67. Tegel= inte så lätt att flytta fönstret... :rolleyes:

Tänkte även flytta själva "köket" till den andra delen av rummet, men där är ett fönster som sitter 50 cm från golvet samt en öppenspis.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.