Jag har en vattenutkastare som är dumt placerad under en terrass. Tidigare hade jag en gardenakoppling som var i vinkel och vridbar. Kruxet var att det var krångligt att krypa in för att vrida av kranen. Dessutom började gardenakopplingen att läcka vatten efter en tid

Min plan är att ha en kran längre bort på fasaden och dra en PEM- slang (20 mm) någon meter från nuvarande utkastare så att det blir enkelt att vattna etc. Jag har dock två problem: Det är bara drygt 6 cm från nuvarande utkastare ned till betongen under. Så jag behöver få tag i en koppling som jag kan gänga på existerande utkast (kan inte vara en med fast invändig gänga eftersom utkastkranen sitter nära väggen. Behöver vara typ en mutter utvändigt. Kopplingen behöver vara 90 graders vinkel o i andra änden ska jag fästa slangen.

Hoppas att ni förstår mitt dilemma och kan tipsa om en koppling som löser mitt problem. Köpte en blå PEM-koppling, men den var för stor (70 mm) och jag tror dessutom inte att den gått att gänga på den existerade utkastaren.

Slutet, dvs att fästa PEMslangen i lämplig koppling och sätta dit en kran har jag koll på, men jag har inte lyckats hitta lämplig koppling från existerande utkastare o vidare mot slang.

• Vattenutkastare monterad nära en vägg, med en blå trädgårdskoppling, omgiven av jord och betong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej och välkommen till Byggahus!

Kan du inte bara montera en till utkastare genom grundmuren med matning innifrån på den plats du behöver en utkastare?

Mja, der kan ha varit bäst att göra, men mina vvs-kunskqper är inte så goda att jag vågar mig på att ändra inuti huset.

Min förhoppning är att få tag i en koppling som kan skruvas på utkastaren och pem-slangen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.