Hej!
Jag har gjort en ny dragning av imkanalen till köksfläkten. Jag saknade dock en kortböj så jag löste det med en Tskarv. Dock tror jag att T skarven gör att jag får mer motstånd? Är det bättre att ersätta Tskarven med en kortböj och ha T skarven horisontellt istället efter kortböjen?
Jag har gjort en ny dragning av imkanalen till köksfläkten. Jag saknade dock en kortböj så jag löste det med en Tskarv. Dock tror jag att T skarven gör att jag får mer motstånd? Är det bättre att ersätta Tskarven med en kortböj och ha T skarven horisontellt istället efter kortböjen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite mer motstånd blir det väl, men tror det är så pass lite att det inte är nåt att bry sig om.
Kanske är rent utav bra att det sitter ett T-rör där, eftersom det blir lättare att rensa när det är dags?
Glöm inte att skruva alla skarvar ordentligt, och att det ska isoleras enligt EI15, dvs 30mm nätmatta.
Lycka till.
Kanske är rent utav bra att det sitter ett T-rör där, eftersom det blir lättare att rensa när det är dags?
Glöm inte att skruva alla skarvar ordentligt, och att det ska isoleras enligt EI15, dvs 30mm nätmatta.
Lycka till.
Klicka här för att svara