Hej!
Jag har gjort en ny dragning av imkanalen till köksfläkten. Jag saknade dock en kortböj så jag löste det med en Tskarv. Dock tror jag att T skarven gör att jag får mer motstånd? Är det bättre att ersätta Tskarven med en kortböj och ha T skarven horisontellt istället efter kortböjen?
Ventilationsrör med T-skarv i kök nära fläkten och tak, med isolering runt installationshålet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lite mer motstånd blir det väl, men tror det är så pass lite att det inte är nåt att bry sig om.
Kanske är rent utav bra att det sitter ett T-rör där, eftersom det blir lättare att rensa när det är dags?
Glöm inte att skruva alla skarvar ordentligt, och att det ska isoleras enligt EI15, dvs 30mm nätmatta.
Lycka till. :D
 
Ja rensning blir ju lättare jag har införskaffat nätmatta och ska popnita ihop allt nu när jag fått svar , tack så mycket / Tim
 
  • Gilla
unglue och 1 till
  • Laddar…
Är det 125 i diameter på vent rören?
 
Ja, det är det
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.