Här kommer bild före kakling 008.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ser ju ganska rakt ut ;)

anders07 skrev:
Det där är ju bara locket, brunnen där under borde ju däremot vara i våg (med viss avvikelse). Är dock locket sådär snett lär det ju också vara det runt brunnen. Det ska vara ett jämnt fall runt hela brunnen och om locket är snett kan man ju fundera på resten också...
Brunnen är i våg för jag gjorde det själv ;). ska leta upp bild..

Underlaget ser väldigt bra ut tycker jag!
Det är ju förstås svårt att se om skivorna är helt plana i skarvarna men eftersom det inte syns några skuggor borde det vara ok.

Jag kan ju säga att mina väggar där jag fått ett mycket bättre resultat INTE var i närheten sådär plana/släta... och då var det ändå första gången jag kaklade...

Lite bilder med vatten på golvet( vattnet fick ligga ligga 15 min)

image.jpg
Skapa konto
image.jpg
Skapa konto

Det är ju tyvärr half omöjligt att se hur djupt eller hur mycket det är på bilderna... Att det blir vatten kvar är inte konstigt p.g.a. ytspänning men det får ju inte finnas gropar där vattnet "fastnar" och det får inte rinna iväg bort från golvbrunnen någonstans.

Men anlita en besiktningsman från bkr och reklamera där det finns felaktigheter? Det torde vara det lättaste om du inte är nöjd och ni inte är överens.

Byggis1976 skrev:
Men anlita en besiktningsman från bkr och reklamera där det finns felaktigheter? Det torde vara det lättaste om du inte är nöjd och ni inte är överens.

Tänkte visa en film också, men struntar i det, ska inte besvära er någe mer med mitt gnäll, jag verkar vara på fel forum ska försöka på familjeliv...tack för mig och tack anders07 för alla svar

moderator går det att radera denna tråd?

Marko71 skrev:
Tänkte visa en film också, men struntar i det, ska inte besvära er någe mer med mitt gnäll, jag verkar vara på fel forum ska försöka på familjeliv...tack för mig och tack anders07 för alla svar

moderator går det att radera denna tråd?
Varför så snarstucken? Tycker du har fått bra förslag på lämpliga sätt att gå vidare.

Vill du ha en snyfttråd där alla tycker synd om dig men som helt saknar kunnighet om både byggnation och juridik, så för all del, starta en tråd på familjeliv!

• Gilla
jeppeknaster och 3 till
  • Laddar…
att anlita en besiktningsman är nog det bästa rådet av den enkla anledningen att vad en välrenommerad besiktningsman säger biter lite hårdare än att hänvisa till en anonym medlem på valfritt forum säger

vectrex skrev:
Varför så snarstucken? Tycker du har fått bra förslag på lämpliga sätt att gå vidare.

Vill du ha en snyfttråd där alla tycker synd om dig men som helt saknar kunnighet om både byggnation och juridik, så för all del, starta en tråd på familjeliv!

Det var byggis1976 svar som jag kanske överdramatisera,( läste den som att sluta posta och gör något åt saken typ),har ju sagt flera gånger att jag ska ta in en besiktningsman.
Och jaa jag är tacksam för alla svar jag fått, skulle aldrig klarat alla mina byggen/renoveringar utan detta forum.

När det kommer till stora kakelplattor är underlaget oerhört viktigt, för det drar iväg omedelbart. Men det är inte heller ovanligt att kaklet i den storleken buktar på mitten så det kan också ha med kvaliteten på kaklet.

Men bakfall i ett badrum är inte ok.

Tack för denna tråd Marko71, då vet jag att om jag någonsin kommer låta hantverkare kakla ett badrum åt mig (Inte troligt) så kommer jag låta skriva specialkontrakt med egna toleransvärden. Och att normerna godkänner detta är bortom all kritik.

• Gilla
Marko71
  • Laddar…
Jag tycker inte att det saag saa farligt ut om jag ska vara arlig.

Tycker inte heller att det ser så farligt ut. Väljer man att kontrollera med hjälp av släpljus (solbilden) skulle antagligen varenda målare och plattsättare få klappa igen. Säga vad man vill om hantverkare, men de är inga robotar. Vill man ha det 110 procent perfekt och kakellikt är det nog bara fula Fibo trespo-skivor som gäller.

Fallet är dock en annan femma.

• Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
Titta på en våtrumstapet från 80 - 90 talet där kan man snacka om att plattorna tandar, ett kaklat badrum som såg ut så vore en katastrof men med väggmatta så blir det sååååå snyggt ska ju inte se fabrikstillverkat ut... :)

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.