11 600 läst ·
59 svar
12k läst
59 svar
ska jag acceptera detta?
Blir inte kulan "lite" ( notera lite ) fel pga den vill ju fortsätta med sin energi och ger kanske intrycket att fallet är värre än vad det är.Marko71 skrev:
Om möjligt, häll på vatten och videofilma
injonil skrev:Nej, det är jobbigt med den här typen av problem och konflikter!
Fallet på golvet är inte bara en fråga om bekvämlighet utan har även stor betydelse för badrummets funktion och möjlighet att hålla. Är du osäker på om det är korrekt så tror jag det är värt för dig att ta dit en besiktningsman även om det kostar en tusenlapp eller två. Dessutom är besiktningsmannens ord betydligt mycket mer värda vid en konfrontation med hantverkaren.
Lycka till![]()
Tack !!!
Ska ta hit en besiktningsman, han får avgöra om det är värt att gå vidare.
Jag kan bara säga att en besiktningsman, det finns flera bra företag.
På PM kan jag tipsa om firman vi har använt oss av, vi ska inte nämna företagsnamn mm här.
Men jag har ett badrum som är heltfel, allt är snett och klåparmässigt gjort.
Det som är lite av ett strul är: Vi som privatpersoner mot ett större företag är oftast tvungna att ta till advokat. Vara beredd på en lång strid, samt se till att det finns försäkringar till rättsskydd.
Våran tvist är inte klar, och jag tror den kommer gå väl, men tills allt är klart väljer jag att hålla en låg profil.
På PM kan jag tipsa om firman vi har använt oss av, vi ska inte nämna företagsnamn mm här.
Men jag har ett badrum som är heltfel, allt är snett och klåparmässigt gjort.
Det som är lite av ett strul är: Vi som privatpersoner mot ett större företag är oftast tvungna att ta till advokat. Vara beredd på en lång strid, samt se till att det finns försäkringar till rättsskydd.
Våran tvist är inte klar, och jag tror den kommer gå väl, men tills allt är klart väljer jag att hålla en låg profil.
hejD09 skrev:
Har testa med vatten, blev pölar lite här och där. vart kan jag hälla vatten och förvänta mig att vattnet rinner till brunnen?
Hur stort är badrummet? Hur stor del av rummet förväntas kunna bli blött på golvet. Det är bara att spola på överallt. Vattnet ska hitta ner till brunnen, i den del som anses beröras av vatten. Man dela upp våtrum i zoner.
Jag var en total amatör, men har numera fått läsa på och lära mig mera.
Jag var en total amatör, men har numera fått läsa på och lära mig mera.
7 kvm.Norrtull skrev:
tänkte ha badkar där vart jag filmar, lite vatten hamnar i brunnen men det blir pölar här och där, dalarna 3-5 mm djupa
Och ärligt talat är ju inte ens det säkert. Även om man vinner kanske man ändå inte får några pengaranders07 skrev:Både BKR och ARN kan bara lämna rekommendationer. Han kan neka att fixa det och då är i så fall enda sättet att stämma honom. Har du fått rekommenadtioner från BKR's besiktningsman samt från ARN kommer du troligen att vinna i rätten och då måste han sen åtgärda det eller ge ersättning för att åtgärda det.
Tyvärr är det ju en lång och seg process som dessutom kommer att kosta er pengar medan den pågår, som ni får tillbaka OM ni vinner i rätten...
Ja det där ser onekligen coolt ut. Men vad är det som hindrar att en platta inte reser sig när man slår in kilen och skapar en bom under?tank77 skrev:
Ungefär som 2.10 in i videon, där ser man hur en platta pressas ner, men tänk om den andra istället lyfts upp?
Det är nog bara att riva om det ska bli bra. Vi har ett okay golv hos oss, men väggarna ser ut som en blindtalanglösarmlösamatör gjort dom.
Ber om ursäkt för alla som skulle känna sig träffade pga handikapp, det är inte så detta är tänkt.
Ber om ursäkt för alla som skulle känna sig träffade pga handikapp, det är inte så detta är tänkt.
Ja, fy så det såg ut... Jag kaklade väggar första gången själv nu i vårt badrum med 30x90cm plattor som sagt och jag har då fått ett betydligt mycket bättre resultat än det där trots att mina väggar inte ens var helt i vinkel och dessutom lutar aningen...
Som sagt här ovan, väggarna är tyvärr bara att acceptera, de är inom felmarginalen...
Som sagt här ovan, väggarna är tyvärr bara att acceptera, de är inom felmarginalen...
Det där är ju bara locket, brunnen där under borde ju däremot vara i våg (med viss avvikelse). Är dock locket sådär snett lär det ju också vara det runt brunnen. Det ska vara ett jämnt fall runt hela brunnen och om locket är snett kan man ju fundera på resten också...Marko71 skrev: