Y
Nu har jag slitit bort heltäkcningsmattan, samt alla lister, tapeter osv..

Så när jag kröp på golvet, av någon anledning, så reagerade jag på att det drog kallt. Detta i ett av rummets hörn...

Sen täckte jag hela golvet med plast inför att arbeta med tvätta taket osv. märkte att det fylldes med luft på sina ställen, inte överdrivet såsett men ändå...

Så... Ska golv andas eller ska man silicona igen varenda springa? hehe

Märkte att det rummet hade de slarvat med att spackla alla skarvar och spikskallar... kanske för att de visste det skulle på en tjock heltäkningsmatta...

Det skall inte blåsa in. Men du måste åtgärda problemet på utsidan av huset om det är möjligt. Annars blåser det in i isoleringen och den fungerar (betydligt) sämre.

Y
åååh typiskt... får snart våga mig ner under huset.. *dratt på detta i ett år nu*

Du kan göra det på insidan också. Det gör att det inte drar in vilket förbättrar det något, men förr eller senare behöver du åtgärda det på rätt ställe...

Y
nu när jag öppnade den innerväggen så upptäckte jag varför det drog i det hörnet - det var ju stort hål i golvet där ju, samt massa mus-skit också för den delen, så här ska de fan lappas sen på något vis... funderar på bara lägga för med rostfri plåt för slippa riva reglar och göra det svårare den dagen radiatorrören ska lagas där..

dessa jäkla möss, hittade tre skelett då de hamnat trillat ner återvändsgränder i andra väggar... nåväl, hellre skelett än halvruttna...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.