cederbusch skrev:
Vad är smartast: pyttsa in pengarna så topplånet försvinner med följ att vi har några hundra mer i månaden att röra oss med eller bygga stugan?
Det är ju helt omöjligt att svara på.

Hade det varit jag så hade jag resonerat såhär: Om stugan är så viktig att jag hade tagit lån för att bygga den om jag aldrig fått gåvan, då hade jag byggt stugan. Annars hade jag amorterat i stället.

DIY_freak skrev:
sidan 42
[länk]

Den här rapporteringen av större transaktioner har ju funnits jättelänge, långt före 010911 och har inte så mycket med penningtvätt att göra.
Jag kikade på denna men förstod inte mycket. Om jag tar emot en internetöverföring på 15.000 euro eller mer från utlandet så ska den som överfört pengarna upprätta en kontrolluppgift? Även om det är en gåva?

Hemmakatten
Jag har satt in pengar (kontanter) på ett utlandskonto till min bror som bor i USA. Kontot är i Sverige men eftersom min bror äe skriven i USA kallas det ett utlandskonto. Har satt in 50' och fick uppge var pengarna kom ifrån och vart de skulle.

Som svar på frågan så skulle jag växla in euron till svenska kronor eftersom euron i mina ögon är alldeles för instabil.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.