Min snickare skrattade åt mig  >:( när jag föreslog att man skulle sätta 5 mm. plywood som distans mellan diskbänken och väggen för att kompensera det som kaklet bygger ut.

Jag har en diskbänk med profilen F8 näst längst ner på denna sida hela vägen runt.
http://www.franke.se/katalog05/49.jpg

Jag vet att kaklet normalt 'står' på kanten men just här finns det ingen kant, bara en diagonal fasning.

Är jag helt ute och cyklar eller ska jag stå på mig ??

 
>:( Det var en elak snickare som skrattade åt dig. :P
Fast i dethär fallet har han rätt. Fogen mellan kaklet och bänken blir säkrare och bättre på hans vis. ;)
 
Immobil skrev:
>:( Det var en elak snickare som skrattade åt dig. :P
Fast i dethär fallet har han rätt. Fogen mellan kaklet och bänken blir säkrare och bättre på hans vis. ;)
Ja, visst var det elakt ::)
Betala dyrt för att bli utskrattad i sitt eget hem :D

Nu är diskbänken uppe och den sitter ända in till kanten.

Den är lutad någon millimeter enligt alla konstens regler så vattnet ska rinna åt rätt håll.

byggaren > varför gillar du inte kanten ?? den kommer att ha samma funktion som vattenstoppare även om kanten inte går rakt upp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.