5 462 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Ska det vara så svårt att välja bänkskiva?
Vi ska flytta till en ny bostadsrätt och får då välja litegrann om hur köket ska se ut.
Men vi har helt fastnat och på tisdag måste tillvalslistan lämnas in!
Det vi valt so far är vita luckor med rostfria handtag (standard förutom att vi tagit lite större handtag) vi kommer att ha en fläktkåpa från Thermex och grå glasmosaik i lite skimrande grå färger. Det blir underbyggnadsugn, inbyggnadsmicro och diskmaskin i rostfritt. Vi kommer att ha en ganska lång diskbänk, ingen inbyggd ho alltså. Golvet är i ek och väggen är ljusgrå.
Men åh bänkskivan. Jag håller på att bli galen... Iochmed att vår lägenhet inte är byggd än så är det såååå svårt att tänka sig.
Men det som vi väljer mellan är: (allt från vedum)
Eklamell (rädd att den ser plastig ut)
Zeus silver
Mouse graffic
Graphite Graffix
eller virrvarr antracit eller silver.. fast mest antraciten där tror jag eftersom vi inte vill ha för vitt..
Massivt trä är inte att tänka på då den kostade nästan 6000 på vår tillvalslista..
Är det någon som valt nån av dessa bänkskivor till ett vitt kök? Och kanske t.o.m har grått kakel/mosaik också?
Ja många tips och kanske rent utav bilder..
mottages mer än gärna...
Tack på förhand!
Men vi har helt fastnat och på tisdag måste tillvalslistan lämnas in!
Det vi valt so far är vita luckor med rostfria handtag (standard förutom att vi tagit lite större handtag) vi kommer att ha en fläktkåpa från Thermex och grå glasmosaik i lite skimrande grå färger. Det blir underbyggnadsugn, inbyggnadsmicro och diskmaskin i rostfritt. Vi kommer att ha en ganska lång diskbänk, ingen inbyggd ho alltså. Golvet är i ek och väggen är ljusgrå.
Men åh bänkskivan. Jag håller på att bli galen... Iochmed att vår lägenhet inte är byggd än så är det såååå svårt att tänka sig.
Men det som vi väljer mellan är: (allt från vedum)
Eklamell (rädd att den ser plastig ut)
Zeus silver
Mouse graffic
Graphite Graffix
eller virrvarr antracit eller silver.. fast mest antraciten där tror jag eftersom vi inte vill ha för vitt..
Massivt trä är inte att tänka på då den kostade nästan 6000 på vår tillvalslista..
Är det någon som valt nån av dessa bänkskivor till ett vitt kök? Och kanske t.o.m har grått kakel/mosaik också?
Ja många tips och kanske rent utav bilder..
Tack på förhand!
Visst är det svårt att göra ett definitivt val när man inte konkret ser hur det kommer se ut... Har ni varit runt i olika köksbutiker o tittat på alla kombinationer som finns? Det är ett hett tips, eller så tittar du på nätet, kanske rentav här i forumet. Själv är jag en sucker för det rena enkla. Har inte koll på alla de namn på skivor du räknade upp, men det är fantastiskt snyggt med ngt mörkt till vitt o grått. Förslagsvis svart. Eftersom träskiva inte är aktuellt skulle jag vilja avråda från att ta ngt som ska likna trä, det ser bara billigt ut (tycker jag).
Lycka till!
Måste ni välja fr Vedum? De har ju alldeles fantastiska överpriser på bänkskivor
Om ni har möjlighet att välja bort just bänkskiva fr Vedum, så får ni ju mer för pengarna någon annanstans, kanske att ni kan köpa en massiv träskiva istället 
TyraMyra
TyraMyra
Jag kan varmt rekommendera den antracitgrå (mörka) virrvarr. Vi har själva ett kök som håller på att bli färdigt och vi har vita luckor med handtag i borstat stål, grått glaskakel, rostfria "vitvaror" till det har vi den mörka virrvarr skivan med den "randiga fronten i ek" (finns flera fronter att välja på) jag är super nöjd, kan varmt rekommendera, dessutom ska skivan vara mkt tålig.
Ja tyvärr måste vi välja från vedum... och det känns ju ganska surt med det priset på ekskivan.. den äkta dvs. Men det lutar nog åt att vi tar just virrvarren.. den mörka, och är det så att vi inte känner oss nöjda med det när vi flyttar in så får vi väl byta till äkta trä... fast inte från vedum då 
Klicka här för att svara