2 070 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Ska byta brunn i badrumsgolv
Du får skicka frågan till tillverkaren Prevex: https://prevex.com/sv/fraga-dr-drain/
Men det ska nog mycket till för att misslyckas med att få ett 32 mm PP-rör att inte klara ingjutning. Å andra sidan är det kanske väl smalt för att gjuta in. Jobbigt att rensa om det geggar igen.
Men det ska nog mycket till för att misslyckas med att få ett 32 mm PP-rör att inte klara ingjutning. Å andra sidan är det kanske väl smalt för att gjuta in. Jobbigt att rensa om det geggar igen.
Det finns branschregler för rördimensioner, har för mig att 75mm är det man minst ska ha för dusch eller badkar. Kolla om du hittar detta i vägledningen säker vatten.uffeulander skrev:
De små tilloppen på 32mm brukar används för mindre belastning, tex torktumlare, eller under tex bergvärmepump.
Jag beställde vita rör från faluplast som är godkända som jag betalade dyra pengar för.
När jag av en annan anledning handlade på Biltema noterade jag likadana rör med samma tillverkningsnummer fast i biltemaförpackning.
Inte för att jag föreslår att du ska använda Biltemas vita rör. Biltema verkar dock ha kvalitetsprodukter i egen förpackning till mycket bättre pris.
När jag av en annan anledning handlade på Biltema noterade jag likadana rör med samma tillverkningsnummer fast i biltemaförpackning.
Inte för att jag föreslår att du ska använda Biltemas vita rör. Biltema verkar dock ha kvalitetsprodukter i egen förpackning till mycket bättre pris.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden