2 762 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Ska bygga bastu
Tänkte förlänga garaget ca: 2m till bastu och dusch/relax. Utrymmet som blir ca 8kvm kommer nog att stå ouppvärmt förutom vid bastubad. Nu till det jag inte kan. Hur gör man med väggen mellan tillbyggnaden och garaget. Garaget är alltid uppvärmt till ca 18 grader. Innifrån är garaget är det: enkelgips- plastfolie-95mm glasfiberull-vindpapp-lockpanel. Ska man riva panelen? ska det vara luftspalt? eller hur går man tillväga. Hälften av garagets väggyta blir mot bastun och andra hälften blir mot ducshen och relaxdel. Tacksam för hjälp.
Jag skulle riva bort plastfolien och sätta fuktspärr från dusch sidan låter inte så svårt heller med bara ett lager gips. sedan skulle jag nog öppna en ventil från garaget in till dusch utrymmet och sätta en fläkt genom väggen ut så 18gr luft kommer till dusch och bastu från garaget och ut genom väggen kanske med ett kallrasspjäll så du kan starta fläkten en stund innan du skall duscha och att den går kanske en timme efter att man är klar, så är det utvädrat och fuktfritt!
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden