301 212 läst ·
724 svar
301k läst
724 svar
Sjövalla gård
Hej
kulverten inne i nya källaren
och ut från gamla huset
liten bild på asfaltmassan på dräneringen
//Mathias
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
kulverten inne i nya källaren
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
och ut från gamla huset
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
liten bild på asfaltmassan på dräneringen
//Mathias
Hej
nu har vi fyllt tre av fyra sidor. På fjärde sidan ska det byggas en källarnedgång.
imorgon kan det eventuellt börjas med plåten som blir en gjutform till valvet och samtidigt innertak i källaren.
//Mathias
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
nu har vi fyllt tre av fyra sidor. På fjärde sidan ska det byggas en källarnedgång.
imorgon kan det eventuellt börjas med plåten som blir en gjutform till valvet och samtidigt innertak i källaren.
//Mathias
Hej
Nu håller vi på med att stämpa under det kommande valvet.
Samt att det börjar hamna lite armering på taket (blivande garage golvet)
//Mathias
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu håller vi på med att stämpa under det kommande valvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samt att det börjar hamna lite armering på taket (blivande garage golvet)
//Mathias
Vill inte gnälla men gammalt taktegel hade lyft det hela till en ny nivå (istället för betongpannor)Mathias12 skrev:
Hej!
Kul att hamna på start sidan!
Vi firar med lite fler bilder!!!
Eftersom jag bor i Jämtland så behövs motorvärmare!
Funderade ett tag på hur jag skulle bygga detta på ett passande sätt. Jag vägrade en modern ful stolpe och förlängningssladdar är inte att tänka på.
Jag vill ha modernt i en gammal förpackning! Min parkering lutar också lite grand så jag fick fundera en stund.
[bild]
Sektionerade platser med 2,7 meter mellan stolparna.
[bild]
Takpannor med mossa på, viktig detalj!
//Mathias
Hej
Fyllde på med lite sten under bryggan. Väldigt praktiskt att komma åt den på våren.
//Mathias
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyllde på med lite sten under bryggan. Väldigt praktiskt att komma åt den på våren.
//Mathias
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Otroligt vad smidigt att ha det så! Ser ut att ha klarat sig felfritt över vintrarna hittills.
Själv försöker jag görs en stödmur och känt i länningen då det varje vinter och högvatten rasar ner
Själv försöker jag görs en stödmur och känt i länningen då det varje vinter och högvatten rasar ner
Vad kör ni för plåt? Jag kollar på en liknande lösning och det är alltid intressant att kunna jämföra.Mathias12 skrev:
En lösning jag tittat på är att gjuta mot träullit-skivor. De har färdiga skivor med armering för motgjutning av exempelvis bjälklag.F flimsy skrev:




