Är det någon som har ett bra tips på hur man får plankor att se sjödränkta ut? Har provat med stålborste på borrmaskinen men det blir inte helt 100. Någon som provat en blästerrondell ( en sån där i blå gummi med piggar på)
Sandblästring har jag hört ska vara bäst men finns det enklare sätt?
Sandblästring har jag hört ska vara bäst men finns det enklare sätt?
Satinerinsmaskin och sen en drivvedslasyr.
Ta en bit stålull och lägg i vinäger. Låt stå i lufttät behållare några dagar. Pensla på träet. Det kan kräva en eller ett par omgångar för att få fram den nyans som du vill ha. Pröva med dold yta först.
Med lite övning så kan det se ut som du tagit en planka från en skreva på Hållö...
Med lite övning så kan det se ut som du tagit en planka från en skreva på Hållö...
Högtryckstvätten funkar bra. Iaf på furu och mjuka träslag.
Klicka här för att svara



