3 232 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Självbärande furugolv 21mm på cc70
Ska lägga ett självbärande furugolv i ett barnrum. Det är lite ojämnt CC-mått på golvreglarna, men det är aldrig mer än 70 cm. För det mesta är det runt 65 cm. Funkar det med ett golv som är 21 mm tjockt, eller behöver jag gå upp på nästa dimension som är 25 eller 27 mm?
21 mm kostar 100 kr/kvm. 25 och 27 mm kostar 180 kr/kvm. Så det hade ju varit bra om det dög med 21 mm
Ska jag ha något mellan isolering (kutterspån) och golvplankor? (Vindpapp eller plast t ex). Under golvet är det uteluftsventilerad krypgrund.
21 mm kostar 100 kr/kvm. 25 och 27 mm kostar 180 kr/kvm. Så det hade ju varit bra om det dög med 21 mm
Ska jag ha något mellan isolering (kutterspån) och golvplankor? (Vindpapp eller plast t ex). Under golvet är det uteluftsventilerad krypgrund.
Problemet med det är att det bara finns något att lägga reglarna på i ena änden av rummet. I andra änden hade jag i så fall fått sätta kortlingar att fästa reglarna mot. En massa jobb och jag är inte säker på att det blir så bra. Dessutom innebär det fler köldbryggor från den kalla krypgrunden.
Klicka här för att svara