Hallo!

Bygger kataloghus där vi valt förberett för spottar i fönstersmyg. Då borras det hål och förläggs slang redan i fabrik.
För spotlight och installation skall de ha ca 1500:-/st vilket gör att det snabbt sticker iväg när det är ett gäng fönster.

Min fråga är om det är rimligt att lösa merparten av jobbet själv? Drivdon får väl elektrikern strömsätta och koppla mot rätt brytare, men kabeldragning/inköp och montering av armaturen borde man väl kunna ombesörja själv för att få ner priset?

Eller är jag dumsnål? :)

J
A acateon skrev:
Hallo!

Bygger kataloghus där vi valt förberett för spottar i fönstersmyg. Då borras det hål och förläggs slang redan i fabrik.
För spotlight och installation skall de ha ca 1500:-/st vilket gör att det snabbt sticker iväg när det är ett gäng fönster.

Min fråga är om det är rimligt att lösa merparten av jobbet själv? Drivdon får väl elektrikern strömsätta och koppla mot rätt brytare, men kabeldragning/inköp och montering av armaturen borde man väl kunna ombesörja själv för att få ner priset?

Eller är jag dumsnål? :)
Om elektrikern som ska koppla det godkänner detta så är det så det brukar göras🙄

Om du väljer ett klenspänningssystem (12 V eller konstant ström) så kan du dra sladd och montera spottarna själv medan en elfirma får montera drivdonet.

Utbudet är dock ganska begränsat här. Likaså blir effekten lite begränsad. Men för just fönstersmyg tror jag du kommer att hitta lämplig materiel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.