jo den ska skruvas numer, skulle tro att det har att göra med att man inte ska kunna rotera brunnen ifall tätskiktet är lagt innan brunnen är inkopplad
jag skulle ringa till Purus och fråga hur dom tycker att du ska göra.
Skulle tro att du får bryta upp låsringen och skruva om skruvarna, risken är att låsringen går sönder.... Har du tur så kanske dom skickar en ny gratis åt dig

Ok men det är lite konstigt att det inte är tydligare instruktioner än "skruva fast brunnen".
Typ "Se till att inte skruva här för då går inte låsringen på"...

Jag tänker nog att jag ska försöka borra i den ändå och få igenom skruven och jämna ut i skruvhålet.
Skulle ringen gå sönder så kan jag bryta upp den mer och lirka bort delarna och be om en ny eller köpa en ny brunn bara för ringens skull.

jag tror du har dragit i skruven för lite

Jo, möjligt. Men det var så stora varningsbilder på att använda skruvdragare så jag vågade inte ta i..

Går inte att knacka ner ringen?
Är låsningen inåt eller utåt? Kanske går att pilla lös låsringen och sen skruva om

Jag ska prova att ta i lite hårdare men jag fick knacka dit resten av ringen så då måste jag börja ta i med hammarn..

Låsningen är inåt och hakar i undertill:
171821-4-a231165_300.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tror det blir väldigt svårt att få loss den utan att dela upp ringen i 8 delar eller fler..

Operationen gick bra :)
Lyckades borra ett litet hål direkt över båda skruvarna och sen skruva åt dessa mer så att ringen åkte ner.

IMG_20140509_192902.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har pluttat i lite våtrumsfog över skruven också för att göra ytan jämn igen.

Phew!

• Gilla
nino
  • Laddar…
perfekt, nu kan du som gott på nätterna :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.