Varför inte återställa brand med #1?
 
(med 4tråds detektorer)
 
Jag förstår inte riktigt vad du menar med #1?

Nu har jag DP721RTA vilken fungerade bra i tidigare firmware (3.1) i samma område som allt annat.
Men nu när jag uppdaterat så låste jag i denna tråd att man måste ha ett eget område.
Dock får jag fel när jag konfigurerat ett eget område för brand, måste vara något i konfigureringen av området.
Jag får upp att "No Active Areas" när jag försöker aktivera larmet.

Ingen som har sett detta meddelande eller har ett tips på hur man konfigurerar Areas?
 
RilleRock
JimLi skrev:
Jag förstår inte riktigt vad du menar med #1?

Nu har jag DP721RTA vilken fungerade bra i tidigare firmware (3.1) i samma område som allt annat.
Men nu när jag uppdaterat så låste jag i denna tråd att man måste ha ett eget område.
Dock får jag fel när jag konfigurerat ett eget område för brand, måste vara något i konfigureringen av området.
Jag får upp att "No Active Areas" när jag försöker aktivera larmet.

Ingen som har sett detta meddelande eller har ett tips på hur man konfigurerar Areas?
För det första hade jag laddat in den svenska översättningen.

Har du knutit branddetektorerna till det nya området?

När du har mer än ett område så konfigurerar du områden under fliken "Områden" längst ner i fliken Centralinställningar.
 
RilleRock
probeb skrev:
(med 4tråds detektorer)
Smidigare att programmera utgången som matar rökdetektorerna till brand/inverterad.
Då släpper reläet strömmen till detektorerna vid återställning/radering av larm.
I de tidigaste centralerna fick man köra med återställning av brand via mapping gates funktion.
 
Men är anledningen till ett eget område att kunna bryta spänningen och återställa deckarna?
 
RilleRock skrev:
För det första hade jag laddat in den svenska översättningen.

Har du knutit branddetektorerna till det nya området?

När du har mer än ett område så konfigurerar du områden under fliken "Områden" längst ner i fliken Centralinställningar.
Ja jag har knutit sektionerna till ett av områden.

Dem momenten som jag gått igenom är:
1. Skapat 2st Områden (Larm och Brand)
2, Knutit alla detektorer till Larm och brandvarnaren till Brand.
Brandvarnaren har jag satt till NC
3. Som testa har jag till och med skapat en områdesgrupp som jag knutit Larm-området till. Men utan lyckas.

Det står fortfarande "Inga Aktiva Omr."

Så här är inställningarna för omr.

En sak jag tycker är konstigt är att om jag loggar in med samma användare i SPC Anywhere på mobilen kan jag koppla på Larm-området.
Capture1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Område på koden då?
 
Menar du Område kopplat till användaren?
I så fall så ha jag kopplat detta område, jag kan aktivera Området både genom webben och SPC Anywhere med den aktuella användaren. Men Ingen av användarna kan aktivera genom panelen.
 
Ok, område på panelen då?
 
Ahh.. där satt den, jag hade inte sett inställningarna för panelen.
Tackar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.