63 051 läst ·
205 svar
63k läst
205 svar
Simens larm intrunet spc
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Naturligtvis!! Tusen tack! Ibland står det still 
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Många frågor!
Kan man få larmet att frånkopplas med enbart en RFID tag? Eller är det endast i kombination med PIN som tag fungerar?
Hittade inställningen "TAG inpassering" i MAP och undrar om det kan vara det jag söker?
Kan man få larmet att frånkopplas med enbart en RFID tag? Eller är det endast i kombination med PIN som tag fungerar?
Hittade inställningen "TAG inpassering" i MAP och undrar om det kan vara det jag söker?
Ok, tack för svar. Hur vet man värdet på motståndet. Det är gamla detektorer som följde med huset så vi har ingen dokumentation på grejerna. Går kanske att mäta upp motståndet?Pewh skrev:
Enklast är nog att titta i en detektor för att se antalet motstånd samt mäta. Vissa äldre larm har enkelbalanserade slingor(ett motstånd). I nyare system kör man med dubbelbalanserade slingor(två motstånd). Det gör att centralen kan skilja på larm och sabotage.TE-Rex skrev:
Se Kjellfakta om dubbelbalansering: http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/overvakning/inbrottslarm/inkopplingsprincipen
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Fler frågor!
Allt verkar funka kanon! Har dock en liten fråga angående GSM-modemet!
Har testat det och det fungerar bra, inte världens starkaste signal men alla test-SMS och andra SMS går ut och fram till mig. Dock i modemets logg (på sammanfattningen) så står det hela tiden:
[TABLE="class: section_text, width: 80%"]
[TR]
[TD="align: left"]01/12/2013 16:15:50[/TD]
[TD="align: left"]Modemlinjes-/signalåterställning[/TD]
[TD="align: left"]Används ej[/TD]
[TD="align: left"]Ok
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: left"]01/12/2013 16:15:45[/TD]
[TD="align: left"]Modemlinjes-/signalfel[/TD]
[TD="align: left"]Används ej[/TD]
[TD="align: left"]Fel: Ingen signal [E42]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Detta händer med jämna mellanrum, alltså typ mer eller mindre hela tiden! Det verkar inte påverka något och allt annat är ok, modemet står redo, alla lampor lyser/blinkar som de ska på kortet.
Är det någon inställning som är galen?
Allt verkar funka kanon! Har dock en liten fråga angående GSM-modemet!
Har testat det och det fungerar bra, inte världens starkaste signal men alla test-SMS och andra SMS går ut och fram till mig. Dock i modemets logg (på sammanfattningen) så står det hela tiden:
[TABLE="class: section_text, width: 80%"]
[TR]
[TD="align: left"]01/12/2013 16:15:50[/TD]
[TD="align: left"]Modemlinjes-/signalåterställning[/TD]
[TD="align: left"]Används ej[/TD]
[TD="align: left"]Ok
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: left"]01/12/2013 16:15:45[/TD]
[TD="align: left"]Modemlinjes-/signalfel[/TD]
[TD="align: left"]Används ej[/TD]
[TD="align: left"]Fel: Ingen signal [E42]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Detta händer med jämna mellanrum, alltså typ mer eller mindre hela tiden! Det verkar inte påverka något och allt annat är ok, modemet står redo, alla lampor lyser/blinkar som de ska på kortet.
Är det någon inställning som är galen?
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
OK! Har beställt originalantennen med två meters kabel till att börja med. Nu sitter centralen inne i ett skåp i källarenPewh skrev:
RilleRock har i en annan tråd lagt upp den i sin DropboxBoan skrev:
http://www.byggahus.se/forum/villalarm-hemautomation/213299-siemens-spc-firmware.html
https://www.dropbox.com/sh/zzbcyfmh08gbijn/LkKOuWaclO
Hej
Jag har problem med åtkomst IP-mässigt externt, inom mitt eget nätverk fungerar det perfekt, jag kan logga in med IP-adressen vi PC programmet för SPC.
Jag har gjort port fwd enligt denna för port 443:
http://www.youtube.com/watch?v=K6lwIa6JVgk
Detta då jag har bredbandroutern från Telia.
Det känns dock som om SPC:n inte ligger upplagd mot Siemens på https://spcsecure.com
jag tar tacksamt emot råd och tips, då jag fn inte kan använda den fulla potentialen på detta system.
Jag har SPC 4320.
jag blir galen efter alla dessa timmar med port fwd.....
Jag har problem med åtkomst IP-mässigt externt, inom mitt eget nätverk fungerar det perfekt, jag kan logga in med IP-adressen vi PC programmet för SPC.
Jag har gjort port fwd enligt denna för port 443:
http://www.youtube.com/watch?v=K6lwIa6JVgk
Detta då jag har bredbandroutern från Telia.
Det känns dock som om SPC:n inte ligger upplagd mot Siemens på https://spcsecure.com
jag tar tacksamt emot råd och tips, då jag fn inte kan använda den fulla potentialen på detta system.
Jag har SPC 4320.
jag blir galen efter alla dessa timmar med port fwd.....