Det gäller att inte ha tummen mitt i handen när man siliconar...
absolut bäst resultat får du om du som de sade längre upp maskerar av först med tejp på båda sidor om utrymmet du skall silikona, fyller i silikonet, doppar fingret i såpalösning ( en kaffekopp med lite såpa blandat med vatten bara) och sedan drar fingret över silikonet med lite belastning så man jämnar ut det fint.
Då du gjort detta drar du bort tejpen och då kommer du att se att kanten efter tejpen rest sig lite, så då doppar man fingret i såpalösning igen och väldigt lätt drar fingret över kanten så man "försluter" det som rest sig. Voila...perfekt och rak kant
Har gjort detta ivarenda badrum jag gjort( jobbat som plattsättare) och aldrig haft problem med taskiga silikon fogar. Maskeringen tar litet id men det är lätt värt det när man ser resultatet
Då du gjort detta drar du bort tejpen och då kommer du att se att kanten efter tejpen rest sig lite, så då doppar man fingret i såpalösning igen och väldigt lätt drar fingret över kanten så man "försluter" det som rest sig. Voila...perfekt och rak kant
Har gjort detta ivarenda badrum jag gjort( jobbat som plattsättare) och aldrig haft problem med taskiga silikon fogar. Maskeringen tar litet id men det är lätt värt det när man ser resultatet
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden