Har en gammal felgjuten yttertrapp dvs man har gjutit ovanpå ursprungstrappen vilket resulterat i rejäla sprickor.

Jag har sett akutlösningar med någon form av silikon (eller vad kan det vara?) som tätar till sprickorna och hindrar vatten & snö att ta sig ner i 'underredet'. Någon som känner till detta? De reparationer har sett någotsånär hyfsade ut - åtminstone bättre än öppna sprickor.

Någon som känner till lämplig produkt?

Vi har nåt som heter "Sikaflex-11FC" hemma som funkar för nåtning och golvfogning utomhus, denna fogmassa är även slipbar och finns i lite olika färger.
Vi har använt en nyans som heter "Betonggrå" och den funkade utmärkt till omålad betong.
Den både tätar och döljer sprickor i betong samt tål mekaniskt slitage.

MVH//Christina.

Christina - har varit inne i fyra specialaffärer och ingen hade din produkt :-/. Köpte Bostik Hybrid ... vi får väl se hur den ser ut när jag börjar klina (regnet hänger i luften).

Hmmmm.... förlåt, borde kanske lagt till att den är från K-rauta :-/, men du har säkert fått tag på nåt minst lika bra :)

//Christina.

Nu har jag reparerat trappen :-/ - 'betongfärgen' blev på tok för ljus! Kan jag försiktigt, försiktigt pensla över den med någon 'smutsfärg' ... några tips ?

*Står med penseln i högsta hugg*
Ingen som har ngt förslag?
???

yonna skrev:
*Står med penseln i högsta hugg*
Ingen som har ngt förslag?
???
Om du fortfarande står med penseln, kan du lägga ner den nu. ;) ;D Testa detta: http://www.duracoat.se/duratrapp.html

Försent ::)!
Blev trutt i handen :P
Har 'svampat' ut lite färg från Humbrol ... det ser ialla fall ok ut ... det är iofs inte meningen att jag skall dölja att trappen är sprucken utan snarare att visa att trappen trots allt har blivit ompysslad ;). Vill jun'te lura nån eventuell rik spekulant!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.