2 799 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Silikon på yttertrapp?
Har en gammal felgjuten yttertrapp dvs man har gjutit ovanpå ursprungstrappen vilket resulterat i rejäla sprickor.
Jag har sett akutlösningar med någon form av silikon (eller vad kan det vara?) som tätar till sprickorna och hindrar vatten & snö att ta sig ner i 'underredet'. Någon som känner till detta? De reparationer har sett någotsånär hyfsade ut - åtminstone bättre än öppna sprickor.
Någon som känner till lämplig produkt?
Jag har sett akutlösningar med någon form av silikon (eller vad kan det vara?) som tätar till sprickorna och hindrar vatten & snö att ta sig ner i 'underredet'. Någon som känner till detta? De reparationer har sett någotsånär hyfsade ut - åtminstone bättre än öppna sprickor.
Någon som känner till lämplig produkt?
Vi har nåt som heter "Sikaflex-11FC" hemma som funkar för nåtning och golvfogning utomhus, denna fogmassa är även slipbar och finns i lite olika färger.
Vi har använt en nyans som heter "Betonggrå" och den funkade utmärkt till omålad betong.
Den både tätar och döljer sprickor i betong samt tål mekaniskt slitage.
MVH//Christina.
Vi har använt en nyans som heter "Betonggrå" och den funkade utmärkt till omålad betong.
Den både tätar och döljer sprickor i betong samt tål mekaniskt slitage.
MVH//Christina.
Hmmmm.... förlåt, borde kanske lagt till att den är från K-rauta :-/, men du har säkert fått tag på nåt minst lika bra 
//Christina.
//Christina.
Om du fortfarande står med penseln, kan du lägga ner den nu.yonna skrev:
Försent :
!
Blev trutt i handen
Har 'svampat' ut lite färg från Humbrol ... det ser ialla fall ok ut ... det är iofs inte meningen att jag skall dölja att trappen är sprucken utan snarare att visa att trappen trots allt har blivit ompysslad
. Vill jun'te lura nån eventuell rik spekulant!
Blev trutt i handen
Har 'svampat' ut lite färg från Humbrol ... det ser ialla fall ok ut ... det är iofs inte meningen att jag skall dölja att trappen är sprucken utan snarare att visa att trappen trots allt har blivit ompysslad
Klicka här för att svara