Hej,

Vi gör om tvättstugan och ska måla väggarna. Dock blev spacklet inte så snyggt i hörnena av gipsväggarnas slut.

Så maken åkte till jem och fix för få nåt som va bra att dra längst med hörnen ner.. han fick denna och han frågade då om den var övermålningsbar..som de sa ja..
Men nu fäster ju inte färgen på.. vilket nu nätet säger inte ska gå.. men va faan. Kan man inte lita på de som säljer liksom?

Tips och råd akut tack. Har tidspress här för möbler å målning ska fixas i helgen innan hantverkare kommer

• Kassett med våtrumssilikon av märket Illbruck, används vid renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Alwaysandforever2012 skrev:
Hej,

Vi gör om tvättstugan och ska måla väggarna. Dock blev spacklet inte så snyggt i hörnena av gipsväggarnas slut.

Så maken åkte till jem och fix för få nåt som va bra att dra längst med hörnen ner.. han fick denna och han frågade då om den var övermålningsbar..som de sa ja..
Men nu fäster ju inte färgen på.. vilket nu nätet säger inte ska gå.. men va faan. Kan man inte lita på de som säljer liksom?

Tips och råd akut tack. Har tidspress här för möbler å målning ska fixas i helgen innan hantverkare kommer
Hej,tyvärr måste silikonet skrapas bort, använd t.ex.SMP massa, Biltemas multibond är smp produkt som funkar i tvättstugan och är övermålningsbar, självklart finns det en mängd fabrikat smp massa i bygghandeln , tyvärr så är det inte många i personalen hos bygghandlarna som vet vad de säljer så det gäller att läsa på själv innan man handlar.
Ps, Jag drar inte alla över en kam, självklart finns det duktiga personer i byggvaruhusen.

A Alwaysandforever2012 skrev:
Hej,

Hej, googla på SMP fog, jag själv använder det själv till uterum, kök, tvättstuga mm. Fogarna i uterummet är jätte fina efter ca 5 år, ingen tidigare målar fog m.fl. som jag tidigare använt tidigar är lika bra, problem med sprickbildning mm. SMP produkter är lite dyrare men ändå prisvärda i längden

T teuvo tainio skrev:
Hej,tyvärr måste silikonet skrapas bort, använd t.ex.SMP massa, Biltemas multibond är smp produkt som funkar i tvättstugan och är övermålningsbar, självklart finns det en mängd fabrikat smp massa i bygghandeln , tyvärr så är det inte många i personalen hos bygghandlarna som vet vad de säljer så det gäller att läsa på själv innan man handlar.
Ps, Jag drar inte alla över en kam, självklart finns det duktiga personer i byggvaruhusen.
Ja jag är ju en sådan som gärna vill fråga en person till när det är så viktigt och sa till maken att jag skulle kanske kolla här först. Nej han lita ju blind på personalen utan ens googla tyvärr. Trodde han hade gjort det. Hoppas på en lärdom nu när han står och skrapar bort allt 🙈

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.