Ja det blev till slut Ajax. Tyvärr inte haft det länge nog att utvärdera då leveransen tog några veckor. Landade väl på ca 7000 totalt under black week för det jag ville ha. Då valde jag hub 2plus som kostade en del extra.H HusBygget2021 skrev:
Okej, tack! Här lutar det åt SikkertHjem, vad var det som gjorde att det tillslut blev Ajax?V Villa1949 skrev:
Det var nog mest att jag är en sån som ofta hellre köper kvalitet än kvantitet och ofta ångrat mig när jag köpt nåt billigare. Så omdömena man läste överallt var generellt betydligt bättre på Ajax.H HusBygget2021 skrev:
sen tror jag båda är ett bra köp.
Är du även nöjd med appen, smidig?
Installation enkel?
Installation enkel?
Nja zoner vet jag inte men det finns funktionen hemaktivering, egentligen tänkt för ett skal skydd dvs larmkontakter som du kan aktivera när du är hemma. Du kan ju sätta en larmkontakt eller rörelsedäckare i förrådet och lägga den under hemaktiveringsfunktionen.
Jag har svårt att tänka mig att det inte går. Borde gå via denna meny. Har inte haft larmet så länge men det finns bra med inställningar i appen tycker jag. Men på natten vill du väl aktivera nattläge/skalläge på huset?P PeeWee skrev:
Liknande trådar
-
Tibber + solceller
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Tips på gersåg - Makita, DeWalt eller Bosch?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Nockplåt över vattbrädebeslag eller tvärtom?
Tak & Vind -
Måste (eller bör) vägg ha gipsskiva för våtrum bakom våtrumsmatta?
Byggmaterial & Byggteknik -
Villa larm utan abbonemang? Sikkerthjem/dinsafer eller ajax
Villalarm & Hemautomation