752 läst ·
3 svar
752 läst
3 svar
Signalmatning kanon?
Medlem
· Norra Älvsborg
· 97 inlägg
Jag håller på att renovera en 1600-tals kåk på ca 350m2 som ska hyras ut som kontorsbyggnad.
I det blivande konferensrummet sitter en nedskjutande bärande balk i taket som.vi passar på att fälla in el och signalrör till kanonen.
Vet inte om det blir VGA eller HDMI men oavsett så undrar jag hur grov slang men behöver till de olika,,, för inte kan man väl hänga dit VGA eller HDMI-kontakterna efter att kabeln är dragen.
Eller finns det färdiga kit/längder att köpa?
/C
I det blivande konferensrummet sitter en nedskjutande bärande balk i taket som.vi passar på att fälla in el och signalrör till kanonen.
Vet inte om det blir VGA eller HDMI men oavsett så undrar jag hur grov slang men behöver till de olika,,, för inte kan man väl hänga dit VGA eller HDMI-kontakterna efter att kabeln är dragen.
Eller finns det färdiga kit/längder att köpa?
/C
Redigerat:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 261 inlägg
Och de enda kanoner jag har sett någon signalmatning till, de satt de Cannon-kontakter på. 
Skulle vi inte kunna kalla det TS är ute efter för "projektor" istället?
Som Pierre skriver så finns det specialprodukter. Annars så är det grova rör som gäller. Bara att mäta på den kabel man tänkt att dra. Man kan naturligtvis även klippa kabeln och löda ihop den igen. Det är det flera som gjort. Men resultatet ser ju alltid lite tattigt ut, och prestanda kan inte garanteras, så tipset är att dra ett grövre rör från början. Välj rör/slang med slät insida så går det lättare och se upp med totallängden för kabeln.
Skulle vi inte kunna kalla det TS är ute efter för "projektor" istället?
Som Pierre skriver så finns det specialprodukter. Annars så är det grova rör som gäller. Bara att mäta på den kabel man tänkt att dra. Man kan naturligtvis även klippa kabeln och löda ihop den igen. Det är det flera som gjort. Men resultatet ser ju alltid lite tattigt ut, och prestanda kan inte garanteras, så tipset är att dra ett grövre rör från början. Välj rör/slang med slät insida så går det lättare och se upp med totallängden för kabeln.
Man kan också använda olika aktiva adapters för att skicka signalen över Cat5/6-kablage istället. HDMI 1.3 brukar gå bra över 1 eller 2 Cat5e, beroende på produkt. Då klarar man sig med ett mindre rör...
Klicka här för att svara