Hej,

Jag vill tydliggöra att motorskyddet för vattenpumpen (allt trefas förstås) är aktivt och igång och har hittat länkad signallampa för 400 volt.

https://malmbergs.com/Products/3119976

Jag tänkte koppla in lampan parallellt ovanpå två av de utgående faserna som går till vattenpumpen. Eftersom lampan hamnar på motorskyddets utgående sida kommer lampan lysa endast när motorskyddet ej har löst.

Tänker jag rätt, eller missar jag något?
 
Ja det är rätt tänkt för att få det som du vill.
 
  • Gilla
oakleafh
  • Laddar…
Det blir då en driftindikering ( helst grön då ) och lampan lyser så länge motorskyddet inte löst, bättre då att koppla det via 97 98 på motorskyddet och då när skyddet löst så tänds lampan . kan bli problem då med om en säkring går som försörjer lampan . den kan inte tändas. Så valfritt hur du vill ha det
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.