K
G GulWeb skrev:
Varför skall jag köpa utrustning för att få bort problemen Sigenergys IP-implementation skapar?

Jag antar att de som rekommenderar VLAN antar en "stjärna" och inte två ändar i ett distribuerat nät.

En alternativ lösning är i så fall att skapa ytterligare ett routat insidesnät på en port i routen,
tyvärr blir det en hel del sladd och fiberdragning, då routern inte befinner sig brevid Invertern.

Ett privat nät där grejjorna kan skrika sig hesa.

Gullik
Ja, har du dumma switchar på vägen som inte är managerade så blir det krångligare.

Som det är nu får du acceptera läget och göra det bästa av situationen. Och välja den lösning som du tycker känns bäst.

Och har du fiber emellan så har du ju en större fastighet och då är det alltid lite krångligare.
 
Om någon annan läser detta (och har en vanligare setup), köp i så fall Unifi router och eventuell Switch, kan nog inte bli enklare än så.
 
S sdlfkjlsdf skrev:
Om någon annan läser detta (och har en vanligare setup), köp i så fall Unifi router och eventuell Switch, kan nog inte bli enklare än så.
Ett enklare sätt är att ta en pensionerad router, (ur skräplådan) och ge Sigenergyburken ett eget nät där den kan skrika bäst den vill. (madrasserad cell).

GulWeb
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.