8 223 läst ·
5 svar
8k läst
5 svar
Siemens expressomaskin problem med kvarnen
Jag har läst om många som haft samma problem som mig, jag har lämnat in min maskin 2 gånger och vägrade göra det igen, så jag öppnade maskinen och gjorde rent kvarnen som såg ut som andra världskriget. Lite meckigt att få isär den, och ännu svårare att få ihop den igen efter, men värt ett försök då det kostar runt 3000 att lämna in. Jag sökte på Youtube om hur man skruvade isär den och sen var det bara att hålla tummarna. Nu ca 3 timmar efter så fyllde jag på med nya bönor, fick trycka några gånger på start knappen för att fylla upp kvarnen med bönor igen, men nu funkar den återigen klockrent. Felet jag hade var att den malde runt 2 sek och sen gick den tillbaka till samma skärm. Även felet fyll bönor kom upp fast det var fullt i behållaren.
Tack, hade tur och hittade en på blocket som passade in, blev en Miele istället nu. Fick 1000 sek för den gamla, nöjd med att spara tid.K knuffe skrev:
Klicka här för att svara