94 927 läst ·
84 svar
95k läst
84 svar
Siemens diskmaskin tar inte in vatten ibland
Bra gjort!!!
Hej. Jag har liknande problem som fler i denna tråden, dvs att maskinen inte tar in vatten förrän man öppnar och stänger luckan ca 1 min in i programmen. Min fråga är om det finns något sätt att bekräfta att det är just värmepumpen som är felet? Den kostar ju trots allt över 1700kr ny från siemens.
Jag har läst samtliga svar och fiffiga idéer för att kunna lösa felkod E15 på en Siemens diskmaskin. Igår fick jag just den felkoden i kombination med en kransymbol som lyste blått. Kör uteslutande på 70 grader, utan variospeed, för den lilla knappen har gett upp. Det jag undrar är hur många av er som kommer med dessa hemmafixartips män) är reparatörer/servicetekniker för vitvaror? För egen del skulle jag inte överhuvudtaget lösa detta på egen hand, det finns ett par anledningar:
1. Rotorsaken kommer förmodligen att kvarstår eller komma tillbaka efter tid.
2. Hur stället sig försäkringsbolaget, om det skulle bli en värre skada - ex ordentligt med vatten som läcker?
Nä, jag får vänta på en tekniker som kommer och kollar, även om jag inte är helt ohändig själv.
Visst, det kommer att kosta, men jag vill påstå att det lönar sig över tid.
God fortsättning på det nya året!
1. Rotorsaken kommer förmodligen att kvarstår eller komma tillbaka efter tid.
2. Hur stället sig försäkringsbolaget, om det skulle bli en värre skada - ex ordentligt med vatten som läcker?
Nä, jag får vänta på en tekniker som kommer och kollar, även om jag inte är helt ohändig själv.
Visst, det kommer att kosta, men jag vill påstå att det lönar sig över tid.
God fortsättning på det nya året!
Klicka här för att svara