Hejsan,

Jag vet att det finns en tidigare tråd om Sidensjöhus, men det skrevs mest om säljare och entreprenörer i den södra delen av vårt land.

Jag har förbokat en tomt som Sidensjöhus äger och har skickat mina ritningar till deras arkitekt i Sidensjö för offert på stomrest hus. Huset jag ritat har en del speciallösningar och skiljer sig en del från deras typhus. Nu undrar jag om det finns någon därute i Norrland som använt Sidensjöhus som husleverantör och vad era erfarenheter av deras säljare, arkitekter och entreprenörer är?

- Vilken kvalitet kan man förvänta sig?

- Finns det något särskilt man bör tänka på i kontakten med Sidensjöhus?

- Annat intressant?

Jag lovar att hålla intresserade forumdeltagare uppdaterade och presentera den offert jag får.

/Magnus

Hmmm... Jag kanske var en aning för specifik eller så finns det inte så många Sidensjöhus-byggare i Norrland.

Är det någon av er i övriga Sverige som har erfarenheter av Sidensjöhus som ni vill dela med er av? Någon som kanske haft problem av något slag eller har synpunkter på konstruktion och kvalitet etc?

Jag är också intresserad av vad ett stomrest Sidensjöhus kan kosta. Vad har ni fått för offerter och på vilken typ av hus?

Tack på förhand,
/Magnus

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.