3 864 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
shuntstyrning
Om du har en vanlig standard shunt, finns det många gör det själv sattser att köpa som är väldigt enkla att montera. Det enda elektriska man behöver göra är att stoppa stickkontakten i väggutaget.wbghandi skrev:
Kolla på Rinkaby så hittar du en model.
kan detta vara något att ha
Laddomat ThermOmatik reglersystem
Med ett laddomat ThermOmatik reglersystem sänker Du Dina energikostnader. Vårt låga pris i förhållande till energibesparingen ger Dig snabbt pengarna tillbaka.
Laddomat ThermOmatik reglersystem levereras komplett med shuntmotor/ reglercentral, framledningsgivare, rumsgivare och komplett monteringssats inklusive 24V nätadapter med transformator och stickpropp. Enkel installation, kan installeras utan elbehörighet. Passar alla vridande shuntar med 90° vridningsvinkel (t.ex. Essbe). Säker funktion p.g.a. enkel och genial konstruktion. Inga krångliga injusteringar. Du ställer helt enkelt in önskad rumstemperatur på rumsgivarens vred. TermOmatik sköter resten!
Best.nr 2869
Egenskaper/Dimension
» Laddomat ThermOmatik reglersystem
1.985,00 kr/st.
Laddomat ThermOmatik reglersystem
Med ett laddomat ThermOmatik reglersystem sänker Du Dina energikostnader. Vårt låga pris i förhållande till energibesparingen ger Dig snabbt pengarna tillbaka.
Laddomat ThermOmatik reglersystem levereras komplett med shuntmotor/ reglercentral, framledningsgivare, rumsgivare och komplett monteringssats inklusive 24V nätadapter med transformator och stickpropp. Enkel installation, kan installeras utan elbehörighet. Passar alla vridande shuntar med 90° vridningsvinkel (t.ex. Essbe). Säker funktion p.g.a. enkel och genial konstruktion. Inga krångliga injusteringar. Du ställer helt enkelt in önskad rumstemperatur på rumsgivarens vred. TermOmatik sköter resten!
Best.nr 2869
Egenskaper/Dimension
» Laddomat ThermOmatik reglersystem
1.985,00 kr/st.
satsa på en variant med utegivare...
Håller helt klart med Matss..
Utegivare bör det va om man har ingjuten golvvärme (trögt system) men annars i ett äldre dragit/otätt hus så är shuntstyrning med innegivare att föredra, Det är väl innetempen som man vill ska va rätt..
En termomatic cbj är mycket enkel att installera själv..
Utegivare bör det va om man har ingjuten golvvärme (trögt system) men annars i ett äldre dragit/otätt hus så är shuntstyrning med innegivare att föredra, Det är väl innetempen som man vill ska va rätt..
En termomatic cbj är mycket enkel att installera själv..
Klicka här för att svara