apersson850 skrev:
Hittade en i en gängsäkringscentral en gång. Han stod med baktassarna på PE och ena framtassen på L1. Sen kom han inte längre. Somliga straffar Gud med detsamma.

Nyligen hade en gnagat hål på avloppsslangen till diskmaskinen. Upptäckte det när det rann genom golvet ner i källaren.

Ändå har jag katt. Men hon är nog lite för lat...
Har faktiskt hänt mig med, satt kvar lite päls på en fasskena efter jag plockat ut den!

Det glädjer mig på ett lite hämndaktigt sätt när ni berättar om grillade möss, att veta att nånstans har de rackarna fått betala för deras framfart ...

De små äcklerna pissar också alltid på sig när de dör, har jag läst.

//Patrik

Man skall inte förakta möss. I dagens solsken fick jag möjligehet med en lite pratstund med en mus. Den verkade inte särskilt rädd och lyssnade med välbehag till mitt tal om fred på jorden och till människorna ett gott behag. Så det så!

Jag kör med slagfällor och grannens katt gör en "vallgrav" runt husen.

Protte

Möss och råttor är äckliga.

//Patrik

En fångad (och mycket död råtta (modell mindre)) lades på veranda räcket, och vad frun hoppade till när hon upptäckte råttushlingen, vi "killar" hade ganska roligt.

Protte

Sen jag skaffade 2 vita katter (är allergiker ) och tättade till allt med fogskum, har jag inga möss hemma.

Patrik_Hed skrev:
De små äcklerna pissar också alltid på sig när de dör, har jag läst.
Extremt OT, men det lär även du göra när det är dags. Precis som alla andra däggdjur om de har något innehåll.

• Gilla
ANNAHE
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.