D DaHe487 skrev:
Hej

Jag undrar om denna kontaktor
kommer fungera till en vvb. [länk]
Vvb är på 3kwh och tänkte styra kontaktorn med en Shelly plus 1

Tack på förhand 🙂
Ja den klarar lätt en VVB på 3 kW

D DaHe487 skrev:
Vvb är på 3kwh
Är den bara på 3 kWh så är den tyvärr förbrukad för länge sen.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är den bara på 3 kWh så är den tyvärr förbrukad för länge sen.
Slarvigt skrivit av mig 3kW (3000W) ska det såklart vara😅

• Gilla
useless
  • Laddar…
Hej!

Väcker liv i denna tråd.

Tänkte styra min elpatron till timmar på dygnet med lägre elpris. Lutar åt Shelly för att kunna styra vidare på olika smarta sätt.

Trådskaparens förslag på kontaktor tänker jag borde funka även i mitt fall?

Patronen är en Värmebaronen VB 9003 F.
Spänning 400V 3N
Ström 13 A
4,5 + 4,5 kw.
Är på 9kw nu men jag kommer nog bygla ned den till 4,5kw p.g.a det här dumma påhittet med effektdebitering.

Trådskaparens förslag på kontaktor:
Schneider 3-polig 25A. Finns lite överallt men också på classe: https://www.clasohlson.com/se/Kontaktor-for-elcentral-3-polig-25-A-Schneider/p/36-8438

Enheten ska ”styra” kontaktor blir jag mest osäker på. Jag skulle vilja att den också satt på DIN skenan. Shelly har ju massor av produkter att välja på. Nya modeller kommer och så trådarna bli inaktuella på forumet.

Kan jag tänka ett steg längre med produkten från Shelly? Alltså få flera funktioner i ett? Köpa en produkt som har fler allternativ ”lediga” för framtida andra behov?

Kan någon produkt mäta hela husets effekt och förbrukning och samtidigt styra en eller flera kontaktors? Eller andra kombinationslösningar ni kan komma på?

Jag tänkte inhandla rätt produkter och sedan ringa min elektriker.

Tacksam för hjälp.

• Schneider Electric 3-polig kontaktor för elcentral, 25 A, vit enhet med märkningar på framsidan för elektriska anslutningar och montering på DIN-skena.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en Värmebaronen VB 9003 F elpatron med etikett som specificerar modell, spänning (400V 3N), ström (13A) och effekt (9 kW).
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.