Hej igen
Nu bråkar Shellyn ånyå. Den går offline och behöver resetknapp eller kraftavbrott för att komma tillbaka.
Den åker nu ut på tippen. Ledsen men detta är intr pålitliga grejor.

Satte du inte dit nån kodning på kontaktor

En sak till du borde kolla först (som jag själv haft problem med ihop med vissa kombinationer av AP's) är om enheten går i Eco mode, det ska vara avaktiverat för minst problem.

Jag har kört Shelly grejer i minst 5 år nu, och inte haft någon problem alls. Det stora skillnad med hur jag har använt dom och hur du verkar ha använt dom är att jag inte ha använt deras Cloud Lösning. Jag stänger av den, och använder lokal styrning (auto off) eller Home Assistant.

Jag skulle föreslår att prova med den först - Jag misstänker schema som du lägga till lagas i Molnet, och om du har temporär internet problem (eller om Shelly ha) då kan problemen uppstår.

• Gilla
Skumbergh
  • Laddar…
Hej!

Jag har kört och fortsätter köra massa Shelly-produkter här hemma. Fungerar för det mesta klockrent. En period för två år sedan hade jag problem med att alla mina termometrar gick offline nattetid. Trodde länge att det var mitt WiFi som var problemet, men jag mailade deras support. Det visade sig att det var ett problem på deras servrar med något cache-minne som hade blivit fullt på mitt konto. Maila dem!

mvh
/w

• Gilla
Skumbergh
  • Laddar…
H Håbbe01 skrev:
Satte du inte dit nån kodning på kontaktor
Hej.
Nej, har inte hunnit med det men ska prova med det. Har gjort fabriksåterställning och ska prova igen.

snaggletooth snaggletooth skrev:
En sak till du borde kolla först (som jag själv haft problem med ihop med vissa kombinationer av AP's) är om enheten går i Eco mode, det ska vara avaktiverat för minst problem.
Ja, eco mode är off.
AP är tp-link deco, funkar stabilt i hela huset. Shelly säger att wifi signal är "Good". Avstånd till närmaste AP är mindre än 5m.

Vill bara meddela att efter fabriksåterställning och samma inställningar som innan så verkar shellyn tuffa och gå som tänkt. Har funkat nu i knappt två veckor.

• Gilla
breakman och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.