Har en shelly pro 1 som styr en kontaktor för att koppla in/ur vvb. Den ska varje dag kl 05.59 koppla ur och 22.01 koppla in.
Dock missar den ibland vissa dagar. Se logg. Här missar den tisdag den 10e feb helt. Detta har nu hänt 2 till 3 ggr, till synes helt slumpmässigt. Någon som vet varför? Eller upplever shelly som opålitlig?
Dock missar den ibland vissa dagar. Se logg. Här missar den tisdag den 10e feb helt. Detta har nu hänt 2 till 3 ggr, till synes helt slumpmässigt. Någon som vet varför? Eller upplever shelly som opålitlig?
Hur stabil är uppkopplingen? Har märkt att en shelly som jag har som sitter lite svajigt till ibland missar. Har därför lagt in lite logik som försöker slå till två gånger med lite fördröjning.
Har en annan som nån gång ibland missar att slå till (men har aldrig noterat att nån shelly missat att slå ifrån?), trots bra wifi. Jag har inga pro enheter.
Inte 100% stabilt, men tillräckligt för mina behov.
Har en annan som nån gång ibland missar att slå till (men har aldrig noterat att nån shelly missat att slå ifrån?), trots bra wifi. Jag har inga pro enheter.
Inte 100% stabilt, men tillräckligt för mina behov.
Ja det är i enheten i sig, sen kan man släcka andra Shelly enheter och då krävs wifi såklart.slothy skrev:
Jag har haft någon av min Gen 3 Shellys som buggat ur någon gång, hade en där kontaktorn slog på av kontinuerligt i någon minut bland annat. Men uppdaterade och då försvann problemet. Man kan också fabriksåterställa enheten och se om det löser det tänker jag.
Prova o sätt in ett rc filter för att förhindra störningarSkumbergh skrev:
Har en shelly pro 1 som styr en kontaktor för att koppla in/ur vvb. Den ska varje dag kl 05.59 koppla ur och 22.01 koppla in.
https://www.styrahem.se/p/712/skydd...MIwcWWhtPUkgMV2UeRBR2xzQc2EAQYASABEgLTFPD_BwE
Är det säkerställt att det är enheten som felar och inte loggningen?
Nej. Är den ny så prova med garanti. Vet att folk rent av byter kondensatorer i förväg för att iaf shelly 2.5 är otursdesignad. https://hackaday.com/2026/01/17/the-shelly-2-5-smart-relay-design-flaw-killing-capacitors/Skumbergh skrev: