37 025 läst ·
82 svar
37k läst
82 svar
Servitut, mina grannar bygger nytt och parkerar på vägen
M maria01 skrev:
*Maria01* , skaffa dig ett livM maria01 skrev:Min Atv har variator så inga växlar låter nog som det är nåt mer en bara lastbilarna som ligger bakom det här att ni ska göra er o vän med grannar över några lastbilar låter bara sjukt ryktet på bygden som den där familjen som tjafsa om vägen den där bonden kanske inte vill hjälpa dig nästa gång istället lugna ner dig Nu
Min kommentar till Maria01 har inte heller något med frågan att göra, men det är bara så jobbigt när gnällspikar inte tillför något utan svävar iväg helt okontrolleratP prinsallan skrev:
Skönt att nån håller med. Idag har jag varit och tackat grannen för att de hållt sig undan vägen i nästan en vecka, Han bjöd på te och vi redde ut det som hänt rätt bra. Vi hade ju inte agerat direkt bra någon av oss och jag hade köpt med mig en Paradis-ask som fredspipa.T timing skrev:
Ja grannen är väl kanske ansvarig men vilken skillnad det är på olika förare. Grannen på andra sidan landsvägen byggde garage och det var rätt många gruslass med olika förare. Några åkte 300-400m till en vändplan för att komma från "rätt" håll inom dom backade in och höll sig på landsvägen. Nån körde upp på våran grusuppfart vilket jag inte tycker är OK med en fullastad grusbil, det är ett dike med en trumma längst ner och visst håller den men att utgå ifrån det känns fel. Däremot var det en som kom och knackade på och bad om tillstånd för detta för att kunna backa i rätt vinkel och då fick man visst hopp igen om lastbilsförarna.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 260 inlägg
Kul att ni båda kunde hålla er från respektive skyttegrav och tack för att du följt upp med rapportering även efter att ni löst frågan.P prinsallan skrev:
Klicka här för att svara