M -MH- skrev:
Jag tror det är helt omöjligt och kommer inte att hända att de gör en ny plats vid sidan av vägen, tex på åkern bredvid...
ok, vi löste isf liknande med en breddning av vägen, blev billigt, med material och traktor 3000kr och nu slipper vi tjafsa om att ngn står ivägen.

M maria01 skrev:
Låter som lägenhet i stan skulle passa er bättre
M maria01 skrev:
Min Atv har variator så inga växlar låter nog som det är nåt mer en bara lastbilarna som ligger bakom det här att ni ska göra er o vän med grannar över några lastbilar låter bara sjukt ryktet på bygden som den där familjen som tjafsa om vägen den där bonden kanske inte vill hjälpa dig nästa gång istället lugna ner dig Nu
*Maria01* , skaffa dig ett liv

• Gilla
prinsallan
  • Laddar…
T timing skrev:
*Maria01* , skaffa dig ett liv
När jag läste henes svar undrade jag vad de hade med mina två frågor att göra. Önskade att man kunde tilldela sämsta svar för hennes dravel hade ingenting att göra med mina frågor.

P prinsallan skrev:
När jag läste henes svar undrade jag vad de hade med mina två frågor att göra. Önskade att man kunde tilldela sämsta svar för hennes dravel hade ingenting att göra med mina frågor.
Min kommentar till Maria01 har inte heller något med frågan att göra, men det är bara så jobbigt när gnällspikar inte tillför något utan svävar iväg helt okontrollerat :)

T timing skrev:
Min kommentar till Maria01 har inte heller något med frågan att göra, men det är bara så jobbigt när gnällspikar inte tillför något utan svävar iväg helt okontrollerat :)
Skönt att nån håller med. Idag har jag varit och tackat grannen för att de hållt sig undan vägen i nästan en vecka, Han bjöd på te och vi redde ut det som hänt rätt bra. Vi hade ju inte agerat direkt bra någon av oss och jag hade köpt med mig en Paradis-ask som fredspipa.

• Gilla
  • Älska
d3katja och 18 till
  • Laddar…
Tänk om alla grannar vore som du!

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Ja grannen är väl kanske ansvarig men vilken skillnad det är på olika förare. Grannen på andra sidan landsvägen byggde garage och det var rätt många gruslass med olika förare. Några åkte 300-400m till en vändplan för att komma från "rätt" håll inom dom backade in och höll sig på landsvägen. Nån körde upp på våran grusuppfart vilket jag inte tycker är OK med en fullastad grusbil, det är ett dike med en trumma längst ner och visst håller den men att utgå ifrån det känns fel. Däremot var det en som kom och knackade på och bad om tillstånd för detta för att kunna backa i rätt vinkel och då fick man visst hopp igen om lastbilsförarna.

P prinsallan skrev:
Idag har jag varit och tackat grannen för att de hållt sig undan vägen i nästan en vecka, Han bjöd på te och vi redde ut det som hänt rätt bra. Vi hade ju inte agerat direkt bra någon av oss och jag hade köpt med mig en Paradis-ask som fredspipa.
Kul att ni båda kunde hålla er från respektive skyttegrav och tack för att du följt upp med rapportering även efter att ni löst frågan. (y)

• Gilla
oddan och 7 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.