37 025 läst ·
82 svar
37k läst
82 svar
Servitut, mina grannar bygger nytt och parkerar på vägen
Min Atv har variator så inga växlar låter nog som det är nåt mer en bara lastbilarna som ligger bakom det här att ni ska göra er o vän med grannar över några lastbilar låter bara sjukt ryktet på bygden som den där familjen som tjafsa om vägen den där bonden kanske inte vill hjälpa dig nästa gång istället lugna ner dig Nu
Här håller de på att gräva ner fiber så vägarna är avstängda till och från.
När de stänger helt så meddelar de i förväg så att man kan köra ut bilen och ställa utanför eller anpassa sina turer. Det har varit stängt i runt 4 timmar åt gången och ingen här har upplevt det som ett stort problem då man blir förvarnad.
Kan du inte be grannen säga till när det är dags för lossning?
När de stänger helt så meddelar de i förväg så att man kan köra ut bilen och ställa utanför eller anpassa sina turer. Det har varit stängt i runt 4 timmar åt gången och ingen här har upplevt det som ett stort problem då man blir förvarnad.
Kan du inte be grannen säga till när det är dags för lossning?
jag har en traktor, men den är gammal och plogen dras bakom så den är ännu sämre än fyrhjulingen.I ikeo skrev:
Skönt med besserwissers helt utan empati- ge dig själv en fet applåd!
den bonden har ALDRIG hjälpt någon. Han avsaknar empati till och med mer än dig.M maria01 skrev:Min Atv har variator så inga växlar låter nog som det är nåt mer en bara lastbilarna som ligger bakom det här att ni ska göra er o vän med grannar över några lastbilar låter bara sjukt ryktet på bygden som den där familjen som tjafsa om vägen den där bonden kanske inte vill hjälpa dig nästa gång istället lugna ner dig Nu
När den räcker till, min Honda TR-X med plogblad.M -MH- skrev:
När det inte räcker får jag hjälp för några hundralappar av en annan bonde.
När sen våren äntligen kommer drar man en lättnadens suck att man klarat ännu en vinter och då blir man rätt sur när de ställer upp fordon på den väg man nu trodde man skulle kunna använda igen...
Låter som lägenhet i stan skulle passa er bättreP prinsallan skrev:När den räcker till, min Honda TR-X med plogblad.
När det inte räcker får jag hjälp för några hundralappar av en annan bonde.
När sen våren äntligen kommer drar man en lättnadens suck att man klarat ännu en vinter och då blir man rätt sur när de ställer upp fordon på den väg man nu trodde man skulle kunna använda igen...
Enklast är väl att ni får reda på när de tänker nyttja vägen för transporter, så brukar man normalt sett göra. Det är aldrig kul att blockera någon, och om det rör sig om mer än 15-20 minuter kan det ju vara trevligt att lägga en lapp i lådan. Så gjorde vi när gatan byggdes, då fick man en lapp om när någons hus anlände och hur länge gatan ungefär skulle vara ockuperad.
Blev däremot sur när en på gatan hade beställt vatten och det stod en lastbil precis utanför min garageuppfart när jag hade bråttom till jobbet. De sa att det kunde ta minst 2 timmar. Gatan är lång men det var just hos mig man hade valt att stå, då samme nisse hade losssat grus på gatan så att lastbilen inte kunde köra framåt. Den stackars lastbilen fick istället backa 500 meter så att jag kunde komma ut. Jag sa till chauförren "tänk vad enkelt att lägga en lapp i lådan så jag hade vetat detta, så kunde jag ställt bilen någon annanstans."
Med lite hänsyn kommer man långt.
/S
Blev däremot sur när en på gatan hade beställt vatten och det stod en lastbil precis utanför min garageuppfart när jag hade bråttom till jobbet. De sa att det kunde ta minst 2 timmar. Gatan är lång men det var just hos mig man hade valt att stå, då samme nisse hade losssat grus på gatan så att lastbilen inte kunde köra framåt. Den stackars lastbilen fick istället backa 500 meter så att jag kunde komma ut. Jag sa till chauförren "tänk vad enkelt att lägga en lapp i lådan så jag hade vetat detta, så kunde jag ställt bilen någon annanstans."
Med lite hänsyn kommer man långt.
/S
empati? Sist jag bodde såpass att jag la x antal timmar på att skotta uppfarten när jag kom hem fån jobbet sent på kvällarna och inte en enda människa kom och hjälpte mig att ta hand om min snö på min uppfart så att jag kunde få bort bilen från vägen.P prinsallan skrev:
Så såg jag till att köpa en snöslunga för att göra mitt liv och det som var mitt ansvar lättare för mig att hantera.
Om man går runt och klagar på ingen gör det som rent krasst är ditt jobb och ansvar så förstår jag varför alla runtomkring är empatilösa.
Visste inte att det var mitt jobb att få bort olagliga lastbilar som parkerat på mitt servitut. Ville mest veta hur olagligt det är så man kan ringa polisen nästa gång det händer. Verkar dock som jag nått fram till grannen, för idag hade de plattat till en annan bit av fältet och stod där med lastbilen.I ikeo skrev:empati? Sist jag bodde såpass att jag la x antal timmar på att skotta uppfarten när jag kom hem fån jobbet sent på kvällarna och inte en enda människa kom och hjälpte mig att ta hand om min snö på min uppfart så att jag kunde få bort bilen från vägen.
Så såg jag till att köpa en snöslunga för att göra mitt liv och det som var mitt ansvar lättare för mig att hantera.
Om man går runt och klagar på ingen gör det som rent krasst är ditt jobb och ansvar så förstår jag varför alla runtomkring är empatilösa.