Att du/ni har servitut betyder att ni får nyttja bad o bryggplats. Det betyder inte att ni har ensamrätt på området. I Sverige finns allemansrätten vilket tillåter alla att nyttja området, om det inte är för nära själva bostaden. Dock tror jag ni kan hindra personer att använda en personliga brygga.