Att du/ni har servitut betyder att ni får nyttja bad o bryggplats. Det betyder inte att ni har ensamrätt på området. I Sverige finns allemansrätten vilket tillåter alla att nyttja området, om det inte är för nära själva bostaden. Dock tror jag ni kan hindra personer att använda en personliga brygga.
 
Det är markägaren som beslutar om vad andra får göra på ert servitut så länge ert servitut inte berörs. Jag har förmodatat bryggan inte är byggd/betald av er.

En fråga som jag inte vet svaret på är - om ni bygger en egen brygga på någon annans mark där ni har servitut att göra det, vem får använda bryggan?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.