Idag satter de spaden i marken pa var tomt. Jag bor i Irland och bygger ett hus "distans" hemma i Svedala. Jag undrar nu vad man behover tanka pa vad galler instruktioner till de som gor markarbeten/grundarbeten. Ar det en sjalvklarhet att de graver ned el- och teleledningar eller maste man "paminna" dem. I ovrigt undrar jag om det skall vara nagon speciell storlek pa roren for eventuellt framtida dragning av bredband, kabel-TV, etc eller ar det for tidigt att oroa sig for. Tacksam for svar och allmanna kommentarer kring det har amnet.
 
Tack for radet. Jag kommer att kontakta min saljare som har lovat att halla reda pa saker och ting och be att han foljer upp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.