Hej.
Jag tänkte byta batteri på min 4år gamla Husqvarna. Fick mig en funderare när jag kikade i den utökade "servicemenyn". Där står det "Effektivitet = 1%" Nog för att jag vet att batteriet började gå ner sig förra säsongen då klipptid var nere på 15min ungefär, men 1%???

Alla registrerade fel beror på en trasig microbrytare till stoppknappen förr-förra säsongen då den stannade titt som tätt och klaga på att den var utanför begränsningsområdet, den åtgärdades dock till FÖRRA säsongen.

Frågan är, beror 1% effektivitet på alla registrerade (gamla, ej aktiva fel) eller på att batteriet tappat drygt hälften av kapaciteten? Söktiderna ligger på 13%, tanken är att få ner dessa iår då jag tänkte lägga ut en guideslinga.

På hur lång tid beräknas detta värdet?

Tycker att 1% är lite väl konstigt, den håller ju trots allt drygt 1000m2 matta välklippt. Nu har den stått med huvudströmmen av inomhus hela vintern, har den räknat effektivitet i sömnen?

Kan man nollställa "alla" värden och felkoder på något sätt?

En annan fundering, vid kontroll av batteriparametrarna så säger den 13v och 2157mA
Batteriet ska ju hålla 18v+ och 2200mA när det är friskt, batterisymbolen visar fullt..

Efter att jag satt i mitt nya batteri (3000mA från batteriexperten) visar den mycket riktigt 19v, men samma mA-tal (2157mA)
Återigen, går detta att nollställa någonstans eller kvittar det?

Tack.
Display på en Husqvarna maskin som visar servicemeny med värden som effektivitet 1% och spänning 13v.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad fick du för erfarenheter av ditt batteribyte?

Behöver man göra några förändringar i ”mjukvaran” eller är det bara att byta batteri och köra på igen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.