22 484 läst ·
95 svar
22k läst
95 svar
Seriöst, höjd på vägguttag??? akut!!
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
elmont: fast det är inte såna dosor jag gör 80mm-hål för 
...å B tror jag stod för Bergman som tillverade skiten.
Vägguttag som sitter under 20 ög ska vara slagtåliga, skulle iaf vara så när jag var elmoj, då satt dom vanligen på 30, lamputtag satte vi på 18 från taket, brytare på en meter, uttag vid köksbänk på 1,20, skulle egentligen vara 1,30 men då kom dom i kakellisten, utomhusuttag på 170 min vilket gäller än, termostater och givare på 150. När jag var in och jobbade sista svängen -95 hade det blivit på modet med dammsugaruttag på 90 och uttag för brödrost vid kökbordet på 70. Alla varianter finns.
Vägguttag som sitter under 20 ög ska vara slagtåliga, skulle iaf vara så när jag var elmoj, då satt dom vanligen på 30, lamputtag satte vi på 18 från taket, brytare på en meter, uttag vid köksbänk på 1,20, skulle egentligen vara 1,30 men då kom dom i kakellisten, utomhusuttag på 170 min vilket gäller än, termostater och givare på 150. När jag var in och jobbade sista svängen -95 hade det blivit på modet med dammsugaruttag på 90 och uttag för brödrost vid kökbordet på 70. Alla varianter finns.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 439 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 439 inlägg
Varför skulle man vilja ha central dammsugaruttaget mitt på väggen??
I förra huset så satte dom dumma j-vla snubbarna ett dammsugaruttag mitt på en vägg 90cm högt.... Himla snyggt.. NOT
Sätt dom också på 20 ög så slipper man se dom.
I förra huset så satte dom dumma j-vla snubbarna ett dammsugaruttag mitt på en vägg 90cm högt.... Himla snyggt.. NOT
Sätt dom också på 20 ög så slipper man se dom.
Och när du är åtti kan du inte heller nå dom eller?TheStills skrev:
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 439 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 439 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Om det handlar om en mindre renovering eller utbyggnad brukar jag sätta grejerna på samma höjd som i övriga huset.