Vi har tänkt, trots opinionen på detta forum

, att lägga laminatgolv i kök och hall.
Dessa är ju dock bevisat högljudda och kalla och vi har redan idag problem med kalla golv (krypgrund).
Som underlagsfoam kan man välja på en skumplast på 2.2 mm som ska dämpa ljudet. Denna kostar 199:-/15 kvm. Som alternativ finns även en tjockare foam på 5 mm som dessutom ska isolera golvet och göra det varmare. Denna kostar dock 199:-/ 5 kvm.
Är det någon som har erfarenhet av dessa foamer? Är den tjockare bara bortkastade pengar eftersom golven är väldigt kalla?
Fabrikaten jag tittat på heter Selitac (modell PS och Plus) och saluförs av bl. a Bauhaus.