Jag tror fortfarande inte att jag har en klar bild av det hela :p

Om min gräsmatta tar 3 laddningar att bli klar då, måste jag har 3 schemaläggningar (eller manuella starter) samma dag då?
 
n_sandstrom n_sandstrom skrev:
Jag tror fortfarande inte att jag har en klar bild av det hela :p

Om min gräsmatta tar 3 laddningar att bli klar då, måste jag har 3 schemaläggningar (eller manuella starter) samma dag då?
Tänk så här. Om du vill att gräsklipparen ska gå under dagtid (typ 7-21) och du lägger ett schema på detta så kan du ha oturen att den går tillbaka gör att ladda kl 19.00 med 15% batteri. Att den ska hinna upp till 90% på 2 timmar är kanske osannolikt och då står den och laddar när den lika bra skulle kunna ladda på natten.

Så anledningen till att jag lägger tre scheman är för att jag vet att den kommer behöva ladda två gånger om dagen i snitt och då vill jag hellre veta när. Så jag har en morgonklippning (då jag vet att batteriet är fullt eftersom den laddar på natten), en under dagen och sen en sista på kvällen.

Nu har jag en hyfsat stor gräsmatta och bor på landet så det kanske inte spelar så stor roll om man har en normalstor matta i ett villaområde. Då kanske det räcker fint att bara schemalägga en. Det är hur som helst ett jobb man gör en gång i appen och sen kan man tänka på roligare saker efter det.
 
P Pågatåg skrev:
Tänk så här. Om du vill att gräsklipparen ska gå under dagtid (typ 7-21) och du lägger ett schema på detta så kan du ha oturen att den går tillbaka gör att ladda kl 19.00 med 15% batteri. Att den ska hinna upp till 90% på 2 timmar är kanske osannolikt och då står den och laddar när den lika bra skulle kunna ladda på natten.

Så anledningen till att jag lägger tre scheman är för att jag vet att den kommer behöva ladda två gånger om dagen i snitt och då vill jag hellre veta när. Så jag har en morgonklippning (då jag vet att batteriet är fullt eftersom den laddar på natten), en under dagen och sen en sista på kvällen.

Nu har jag en hyfsat stor gräsmatta och bor på landet så det kanske inte spelar så stor roll om man har en normalstor matta i ett villaområde. Då kanske det räcker fint att bara schemalägga en. Det är hur som helst ett jobb man gör en gång i appen och sen kan man tänka på roligare saker efter det.
Aha.
Om man schemalägger ett enda långt intervall, och den blir klar typ vid 16.
Står den still resten av dagen då, eller blir det 1,5 varv klippt?
 
n_sandstrom n_sandstrom skrev:
Aha.
Om man schemalägger ett enda långt intervall, och den blir klar typ vid 16.
Står den still resten av dagen då, eller blir det 1,5 varv klippt?
Hinner den inte till 90 innan schemat slutar så fortsätter den nästa dag.
 
P Pågatåg skrev:
Hinner den inte till 90 innan schemat slutar så fortsätter den nästa dag.
Om den blir klar med hela gräsmattan kl 16, och schemat slutar kl 19?
 
n_sandstrom n_sandstrom skrev:
Om den blir klar med hela gräsmattan kl 16, och schemat slutar kl 19?
Då börjar den på en ny klippning med ny vinkel.
 
P Pågatåg skrev:
Då börjar den på en ny klippning med ny vinkel.
Ok, och inleder med ett varv runt kanten då?

Då kan jag förstå vitsen med att krångla till schemaläggningen. Synd att den inte bara kan känna sig klar för dagen 😛
 
n_sandstrom n_sandstrom skrev:
Ok, och inleder med ett varv runt kanten då?

Då kan jag förstå vitsen med att krångla till schemaläggningen. Synd att den inte bara kan känna sig klar för dagen 😛
Japp, men du kan inaktivera det
 
Någon som beställt från PJ Alltjänst och möjligtvis hanterat något garantiärende på sin maskin ännu?
 
F flaektrem skrev:
Någon som beställt från PJ Alltjänst och möjligtvis hanterat något garantiärende på sin maskin ännu?
Har beställt därifrån, inget garantiärende dock.
 
P Pågatåg skrev:
Har beställt därifrån, inget garantiärende dock.
Inga konstigheter?
Jag beställde en I108E idag och hoppas att allt går smidigt. Även framtida garantiärenden
 
F flaektrem skrev:
Inga konstigheter?
Jag beställde en I108E idag och hoppas att allt går smidigt. Även framtida garantiärenden
Inte för min del som sagt. Haft lite maildialog i början men inget mer. Så vågar inte uttala mig om dem när det gäller sånt.
 
  • Gilla
flaektrem
  • Laddar…
Dom verkar vara enda stället i Sverige som lovar i-serien innan sommarn är slut, klart bra selling-point 🙂
 
Har dålig koll på iserien. Nån fördelar?
 
P Pågatåg skrev:
Har dålig koll på iserien. Nån fördelar?
Mindre, enklare och billigare chassi.
Bättre mjukvare och navigering, kamera som standard, sägs kunna använda kameran som navigeringshjälp när satellitmottagning är dålig.
 
  • Gilla
Pågatåg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.