38 005 läst ·
138 svar
38k läst
138 svar
Securitasskyltar
Endaste anledning att larmbolagen kräver att man sätter upp skyltar är för att det är gratis reklam. Sedan säger de att det hjälper mot inbrott för att sälja in det.
Skylten är alltså inte produkten man betalar för. Det är larmen och utryckningen,
Ni som tycker annorlunda tror säkert också att en vw golf blir bättre med porsche loggan på
Skylten är alltså inte produkten man betalar för. Det är larmen och utryckningen,
Ni som tycker annorlunda tror säkert också att en vw golf blir bättre med porsche loggan på
Tror inte det. Du har ett eget ansvar att uppfylla det avtal du har med larmbolaget. Du begår en avtalsstridig handling genom att montera ned skyltarana från en fastighet och sätta upp dem på en annan. Det är larmbolagets uppgift, inte din.
Jag förstår att man inte hinner läsa alla inlägg, därför citerar jag mitti lägg på sida 5. TS har avlägsnat dekalerna och kan fortfarande skicka hem de till securitas i Spanien efter att de begär det. Så inget avtalsbrott för TS del
harry73 skrev:I avtalet står det att skylterna ska lämnas tillbaka EFTER begäran av securitas. Finns samma formulering i det spanska avtalet kan ts kungt vänta tills spanska securitas kommer med en begäran. Jag antar att de då också behöver hänvisa till ett avtal dvs kopla ts till ett abonnemang.
Ts användning av skylterna är inte enligt securitas anvisninger, så enligt avtalet tar securitas inget ansvar. Där bordets kuna leva med, eftersom han inte har ett avtal
Som sagt, enligt det avtal vi fått se exempel på här i tråden så har du fel. Det kan ju förstås vara annorlunda i ett annat avtal. Vilket avtal tänker du på?Snurrespratt skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden