Se upp med Ekstrands dörrar och kanske säörskilt med deras försäljningskontor i Göteborg. De talare med stora ord om att deras dörrar håller en helt annan kvalitet än andra vanliga fabrikat på marknaden. Priserna öär ju också därefter vilket vi tyckte talade för dem. Vi fick sedan leverans av en beställd dörr. Eftersom det var en liten skada på emballaget så undersökte jag tillsammans med chauffören att inte dörren var skadad. Därefter fick den stå tills snickaren som skulle montera den kom. Vi tog bort den gamla dörren och plockade därefter fram den nya. Det visade sig att dörrkarmen var skadad på tre ställen vilket inte hade med leveransen att göra och inte heller vår hantering (jag var med hela tiden). Jag tyckte då att jag fått en sekunda vara och ville ha viss priskompensation. Detta nekades och jag erbjöds då en ny dörrkarm. Jaha men då står ni väl också för kostnaden för snickare att byta karmen.? Nej det gick de inte med på. Skulle jag då lägga ut ytterligare tusenlappar för karmbyte? Nej den höga kvaliten som utlovatrs den kunde de inte stå för!
10 523 läst · 8 svar
11k läst
8 svar
Se upp med Ekstrands dörrar
-
Medlem · 2 inlägg 15 okt 2018 15:10
-
Allvetare · Halland · 8 453 inlägg 15 okt 2018 15:1615 okt 2018 15:16 #2
Om den var skadad när du fick den skulle den aldrig monterats. Men förstår att man inte packar upp den förens det är dags för montering
-
15 okt 2018 15:51 #3
- Laddar…
-
15 okt 2018 16:02 #4
Svårare också att hävda att den va skadad redan innan montering och inte under montering om man väljer att montera den. Kan förstå att man känner sig tvingad att täcka igen hålet där den gamla dörren satt.
-
Medlem · 2 inlägg 15 okt 2018 21:5715 okt 2018 21:57 #5
För att förtydliga ytterligare. Dörren var inte transportskadad det hade jag förvissat mig om. Då förutsätter man ju att den inte har skador som orsaktas på fabrik varav en var bättrad vsom var fallet. När man har beställt en snickare till ett visst datum kan man ju inte bara be honom komma tillbaka några veckor senare utan att det kostar. Min poäng är när en säljare så totalt skryter om kvaliten på en vara och dömer ut i princip alla konkurrenter så ska man inte behöva betala fullt pris för en sekunda vara.
-
23 jan 2019 22:45 #6
Nu kommer detta lite sent men Ekstrands dörrar och fönster hade via deras dåvarande VD en skrämmande attityd när vi fick fönster som det var fel på. Det ledde till att de stämde oss på betalningen som vi höll inne och vi gjorde en genstämning för att de inte hade levererat det som vi beställt. Det slutade med att Ekstrands tillslut gav sig på alla punkter (några dagar innan det skulle upp till slutförhandling i tingsrätten),hävning av köpet och de fick betala våra juristkostnader, mellanskillnaden på nya fönster från annan tillverkare samt ut och inmontering av fönster. Summan de fick stå för blev betydligt högre än om de hade gjort en omleverans. Samtidigt hade deras dåvarande VD målat in sig kraftigt i ett hörn med sitt resonemang kring teknikaliteter i fallet så hävningen blev en självklar påföljd. Dock tog hela processen cirka 2 år. Nu såg jag att företaget fått en ny VD så jag hoppas hon sköter reklamationsärenden och kundkontakter bättre än den förra.
- Laddar…
-
Medlem · 56 inlägg 1 jun 2022 07:13
-
Medlem · 24 inlägg 30 aug 2022 04:3430 aug 2022 04:34 #8
Vi har troligtvis en process mot ekstrands på gång. Givet deras sätt att agera i vårt fall och vad man kan läsa här är det förvånande att de kan fortsätta bedriva någon verksamhet.
- Laddar…
-
Medlem · 56 inlägg 30 aug 2022 06:2230 aug 2022 06:22 #9
Ja det är jag försöker upplysa. Bedrövlig hantering. Berätta gärna mer om ditt ärende
Liknande trådar
-
Fredagshuset: Tidstypiska Villa Solberget högst upp i Stocksund
Artikelkommentarer -
Stabilisera upp mellanbjälklag i timmerhus
Lösvirke & Timmerhus -
Uppgången för huspriserna håller i sig
Artikelkommentarer -
Hur fungerar en Tomträttsupplåtelse
Juridik -
Se upp för Attefalls-fabriken – lurendrejeri
Artikelkommentarer