E enoch85 skrev:
Kan meddela att det blir Wiser för hela slanten.

Tack för all input i denna tråd!
Kul! Uppdatera gärna med dina erfarenheter här! Jag drar mina sista trådar nu i dagarna och ska sen sakta men säkert börja installera alla Wiser-apparater!

• Gilla
enoch85
  • Laddar…
E
E
Ignorera mitt förra meddelande... Länken dog.

Har en annan fråga. Är det någon som vet om denna innehåller en fysisk på/av-knapp? Elektrikern frågade nämligen om jag hur jag ville ha mina knappar idag.

Som det ser ut nu kommer jag ha rörelsesensor med dimmer på alla infällda LED i tak. Frågan är om man behöver en extra knapp också, eller om man kan tända/släcka/dimma med länkad produkt också?

• Gilla
Kristian Ha
  • Laddar…
E enoch85 skrev:
Ignorera mitt förra meddelande... Länken dog.

Har en annan fråga. Är det någon som vet om denna innehåller en fysisk på/av-knapp? Elektrikern frågade nämligen om jag hur jag ville ha mina knappar idag.

Som det ser ut nu kommer jag ha rörelsesensor med dimmer på alla infällda LED i tak. Frågan är om man behöver en extra knapp också, eller om man kan tända/släcka/dimma med länkad produkt också?
Står ju i texten på sidan att det är en kombinerad rörelsesensor och tryckdimmer, då ska du ju kunna trycka på den.

• Gilla
enoch85
  • Laddar…
pdov
Du kan kolla på Peter Esse som har låtit installera Wiser i hela sitt hem. Antingen kollar du från början eller bara där han visar rörelsesensoren med dimmer.

Kolla 4:37 in i filmen så ser du den.

• Gilla
karlbrutal och 2 till
  • Laddar…
E
Ja, nu i efterhand var det en dum fråga. :rolleyes:

Ingen fara men kolla på filmen som länkades ovan. :)

E
R Ro36 skrev:
Ingen fara men kolla på filmen som länkades ovan. :)
Ja, det var en bra sammanfattning.

E
Hmm, den där rörelsedimmern, kan man stänga av i appen att den ska tända/släcka automatiskt? Tänker att man kan använda det dom en vanlig lampknapp, med möjligheten till sensorstyrning...

Är åska en risk för sådan här utrustning?

Åska är väl en risk för all utrustning?

Är det någon som har fått puckarna fungera med Home Assistant på en raspberry pi?

U
H Hedin81 skrev:
Är det någon som har fått puckarna fungera med Home Assistant på en raspberry pi?
Funkar fint med zigbee2mqtt.

• Gilla
Acke66 och 1 till
  • Laddar…
H Hedin81 skrev:
Inte pucken men deras vägguttag funkar fint med HA och zha.

• Gilla
ptrrkssn
  • Laddar…
D Divvi skrev:
Någon som försökt styra dessa med något annat än deras app/gateway?
Funkar bra med Homeassistant, en Conbee2 och zha

• Gilla
ARJU och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.