Vart köper man prisvärda sättsteg till trappen? Håller på att renovera trappen och sätter nya trä steg, tänkte ha vita sättsteg då ytan som är i min gamla trapp är så pass ojämn och gammal. Vad sätter ni som sättsteg och vart köper man?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Det beror lite på steghöjden. Spontade golvbrädor eller planhyvlad fur är väl de enklaste alternativen. Båda finns hos de flesta bygghandlare.
Det blev väl bra.T trojlee skrev:
Vad blev det för steg, Lundbergs som du skrev ovan eller någonting annat?
Har själv beställt från Lundbergs. Hade hoppats de skulle komma i slutet av veckan så att jag kunde lägga dem i helgen - men icke.
Har du några bra erfarenheter att dela med dig av såhär innan jag påbörjar samma projekt?
Själva stegen är ett trägolv, samma som vi har i källaren där man kommer ner, sättstegen kapade jag till av vita fönstersmyg, det blev mest prisvärt.P_Larsson skrev:
Det blev väl bra.
Vad blev det för steg, Lundbergs som du skrev ovan eller någonting annat?
Har själv beställt från Lundbergs. Hade hoppats de skulle komma i slutet av veckan så att jag kunde lägga dem i helgen - men icke.
Har du några bra erfarenheter att dela med dig av såhär innan jag påbörjar samma projekt?
Jag köpte inte en sådan mall man kan ha för att mäta ut stegen utan klippte till mallar av papp och använde som mall när jag kapade med sänksågen.
Något jag borde gjort var att måla allt vitt innan jag satte dit stegen för att slippa maskera, det spar tid.
Klicka här för att svara