Vi har en villa från 40-talet som står på lera. De flesta hus i området har mer eller mindre sättningsskador. Vårt hus har gamla sättningar som varit ganska stabila men vi märker nu att problemen ökar i samband med torra somrar (sprickor tillkommer, dörrar kärvar) och funderar på att göra en grundförstärkning. När jag läser på verkar geopolymer vara den dominerande metoden för villor och jag hittar många positiva recensioner för företagen. Däremot undrar jag över långtidseffekter. Våra grannar gjorde en sådan förstärkning utan att märka någon skillnad. Är det någon här som har erfarenhet av metoden, funkar det verkligen på sikt?

Frerider
Om jag förstår det rätt så injekteras detta i dom håligheterna som uppstår när marken sjunker.
Men det hjälper ju inte mot att marken rör/sätter sig framgent, eller tänker jag fel?

• Gilla
erikssonkarin
  • Laddar…
Utförarna brukar utförda en garanti där de gör om arbetet om sättningen fortsätter, men du betalar materialkostnaden.

Vi gjorde en injektion för fyra år sedan vilket avhjälpte vårt problem. Vi har sett någon sättning sedan dess.

• Gilla
erikssonkarin
  • Laddar…
E EttAnvändarnamn skrev:
Utförarna brukar utförda en garanti där de gör om arbetet om sättningen fortsätter, men du betalar materialkostnaden.

Vi gjorde en injektion för fyra år sedan vilket avhjälpte vårt problem. Vi har sett någon sättning sedan dess.
Tryckfelsnisse, inte sett någon sättning ska vara korrekt

• Gilla
erikssonkarin
  • Laddar…
E EttAnvändarnamn skrev:

Vilket företag anlitade ni, och får man fråga vad ni betalade?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.