Skulle behöva input från någon som prövat byggmax sättfix.

Håller på lägga klinker i mitt garage på 50kvm

Började med att köpa deras basis fix

https://www.byggmax.se/fixfästmassa-basic-grå-p01303

Det blev riktigt pannkaka. Riktigt dåligt fästning på plattorna.

Nu har jag bilat bort skiten och slipat golvet igen.

Som ersättning fick jag deras snäppet dyrare fix

https://www.byggmax.se/lättfix-fästmassa-universal-p01304

Någon som prövat detta ?

Deras gamla fix med den röda påsen vet jag fungerar bra. Det första som jag köpte var inte alls samma.

Tar tacksamt emot svar!
 

Bästa svaret

nikasp
Jag vet inte men skulle köpa ”märkes” istället efter en sån miss. Jag blir bara besviken på billig fogmassa och liknande och lägger hellre en extra slant för att slippa att det spricker eller möglar osv.
 
  • Gilla
Cross_ippe och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.