jaha men jag har ju redan en dörrkarm i väggen...
 
Vid dörrkarmen kommer kanske gipsen bygga såpass mycket att du ser kanten på gipset. Då får du lösa det med något foder, precis som du själv antagit.
 
KarlXII skrev:
Undrar om det är så fiffigt egentligen..!
Är det nån här som gjort så? Och kan rapportera vad som händer efter första året?
Jag tror knappast att det där kan funka utan att det blir präktiga veck längs uppskärningen när huset börjat sätta sig.
Detta är gängse praxis. Funkar finfint om man är lite försiktig. 8)
 
Dra fram gipsen till regeln, sedan drevar du precis som föregående talare sa. När du sedan åker till brädgården köper du "klack" foder som bygger 13 mm (om det är 13 mm gips du har skruvat dit), klart... Måla på plats så att du slipper sprikbildning i gerningarna, lite jobbigare än färdigmålat men mycket snyggare i längden...kvalitetskänsla...

Lycka till...
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.