930 läst ·
5 svar
930 läst
5 svar
Sätta upp lådor på vägg
Hej,
Jag ska sätta upp lite små lådor på väggen i ett rutmönster. 4st lådor som monteras kloss på rad i 3 st rader. Tänkte först att jag skulle använda någon slags z-profil på baksidan (en på väggen och en på lådorna) men jag hittar inget bra att köpa. Tänkte att det var smidigare att montera en lång profil och sen hänga på alla lådorna på den raden på den profilen.
Nån som har några tips på hur man kan göra?
Viktigt att lådorna hamnar kloss mot varandra så att det inte glipar.
Jag ska sätta upp lite små lådor på väggen i ett rutmönster. 4st lådor som monteras kloss på rad i 3 st rader. Tänkte först att jag skulle använda någon slags z-profil på baksidan (en på väggen och en på lådorna) men jag hittar inget bra att köpa. Tänkte att det var smidigare att montera en lång profil och sen hänga på alla lådorna på den raden på den profilen.
Nån som har några tips på hur man kan göra?
Viktigt att lådorna hamnar kloss mot varandra så att det inte glipar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Om det ska bära någon större vikt så kanske det är bäst att skruva fast skenan reglarna bakom masoniten.
Hur mycket vikt blir det per skena?
När det gäller att se till att lådorna inte glipar är det ju säkrast att skruva ihop lådorna, på samma sätt som man gör med köksskåp och bokhyllor.
Hur mycket vikt blir det per skena?
När det gäller att se till att lådorna inte glipar är det ju säkrast att skruva ihop lådorna, på samma sätt som man gör med köksskåp och bokhyllor.
Klicka här för att svara