Har byggt till en ny groventre, hela 6 kvm😄. Betongplatta och ytterväggar klara (isolerade, elen dragen och väggarna plastade, ytterdörr och fönster på plats. Stora jobben gjordes av byggfirma. Ska nu lägga golvvärme och sätta upp Moälven färdigmålad panel. En skjutdörr ska också in i väggen mot köket samt öppning i väggen mot tvättstugan. Lite villrådig just nu, ska jag lägga klinker före jag sätter upp panelen eller tvärtom?

Nån som har nåt råd att ge?

Lite smidigare med golv först så får du mer utrymme när du lägger klinkers, speciellt om det finns trånga delar av hallen. Annars inga stora skillnade oavsett ordning, sätt dock golvlister sist men det har du nog listat ut ;)

Tack. Listerna brukar alltid dra ut på tiden�� Jag kommer att ha två golvhöjder att förhålla mig till, en mot kök dör skjutdörren ska in och en golvhöjd mot tvättstuga där det inte ska vara nån dörr (säger frugan). Om golvet ska göras nu så måste väggen mot tvättstugan öppnas upp först. Får väl helt enkelt täcka för öppningen med plast från tvättstugesidan annars har man ju allt byggdamm i tvätten�� Hoppas att golvhöjderna stämmer!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.